jennielundgren.blogg.se

43 - Måndag!

Kategori: Allmänt

Hallåhallå!

Bank holiday idag (röd dag. Bara för britter gillar ledighet, det finns ärligt talat ingen annan anledning haha.) Så mer än halva skolan var lediga. Men jag hade lektioner! Mellan tolv och halv fem ungefär. Från början var jag först väldigt osäker på om jag ville gå på grund av min pinsamt röda hy.. men oj oj oj vad bra jag var på att cover up!


Före...(skeptisk som fan hahah)                             Efter....

Hahaha. Tre lager foundation (brukar aldrig använda foundation.. så himla ovant och ofräscht kändes det hahah), två lager puder.. liiite mer mittbena så håret täcker sidorna, glasögonen på hela dagen så man inte ser brännan efter solbrillorna.. och grön tröja eftersom grönt neutraliserar rött. ;) Fick inte en enda kommentar eller konstig blick, så lyckades nog rätt bra. ;) Att ta bort sminket på kvällen var bland det roligare haha, tog jag vatten och drog med fingret kom det fram ett rött sträck. xD 

Lektionerna var i alla all astråkiga, så ångrade på en gång att jag ansträngde mig så mycket för att åka dit. Första lektionen snackade vi om U.F.On och gjorde en fejkintervju, sedan snackade vi om drömmar och det var ju lite mer intressant. Min partner fick höra lite av mina drömmar.. han tycker nog jag är störd nu hahah. (Ja, Hanna du speciellt vet ju hur mina drömmar brukar gå till.)

Sedan hade vi 45 minuters rast. Jag gickn ner till kafeterian och satte mig ner men ny spansk kvinna (hon är väl 28-30 kanske) som ska vara här i en vecka.. Självklart snackar jag med de som stannar kortast, älskar så mycket när de åker hem. :)) (ironi för de ouppmärksamma) Men det var trevligt!

Efter det hade vi en lektion där vi gjorde egna -A -B -C frågor och sen lekte frågesport med klassen.. det kanske låter lite kul, men det var tråkigt som inni bara den.. 
 
Kom hem vid 5-tiden och upptäckte att de ÄNTLIGEN städat kylskåpen och frysarna!!!
Det finns liksom plats nu, helt otroligt! Tyvärr slängde de folks saker helt utan förvarning.. bland annat mitt bröd -.- Jag hade knappt någon mat i kylskåpet alls (röd dag = tesco stänger fyra) så jag kokade min sista pasta, blandade med stir in carbonara sås och slängde i kokt påläggsskinka.. jag tror verkligen inte jag gillar carbonara. Smakade skit. Sjukt tråkig måltid. Satt uppe på rummet och åt paprika på kvällen sen istället hahah.

Annars gjorde jag inte så jättemycket mer. Förberedde för de kommande dagarna med olika saker och städade lite och så.. sånt som är tråkigt men nödvändigt helt enkelt! Inte intressant nog att skriva här. Förlåt. Kan ju nämna att vädret är skit. Blåser och regnar. Deprimerande! Stanna-inne-väder det vill säga!
 
 
Kommentera inlägget här: