jennielundgren.blogg.se

35 - Söndag! :D

Kategori: Allmänt

Hej!
 
Då ska vi se vad jag minns av denna dagen.. Det var varmt, soligt och underbart idag! Och mitt humör lika så på grund av det. Åt en lugn frukost, vilket är väldigt ovanligt att få här, och blev då övertalad av Kelly att vi skulle tvätta ihop under dagen.. hoppsan! Nåväl, det behövdes ändå! Så bestämde vi oss även för att gå till Tesco för att handla mat för den kommande veckan. Och det var så himla mycket folk! Vi var nog där i 1-2 timmar..

Sen efter var det dags att gå hem och byta om och göra iordning sig, vi hade picknick på stranden planerat för dagen! Så idag var första gången i år jag kunde använda SOMMARKLÄDER! :D (och mina nya skor haha) Tumme upp för det!!!
Haha, så himla glad över det, för då känner man sig verkligen somrig också. :D Tyvärr är jag likblek då senaste brännan var 2010... så strumpbyxor var ett måste. Ingen surprise där kanske. ;) Men så glad.
 
Laureen dök upp utanför residenset vid två-tiden, så då gick vi två, Kelly, Minke och Valerie till Tesco (igen) för att köpa "mat" till picknicken.


Så jäkla matigt va? Baguette, dipp och salami. Choklad, pringles och juice. 

Men jag hade köpt lite dessert till mig. :D
 Vi hade egentligen planerat att köpa jordgubbar. Men otroligt nog var de slut på Tesco (förmodligen av vädret) så fick mumsa på ananas.. vilket är nästan lika gott som jordgubbar. Jag var nöjd. :D

Jag måste tyvärr erkänna något.. hade ett fläckfritt förflutet. Inte någonsin stulit något. Idag var dagen då allting förändrades. Jag råkade av misstag sno denna juicen från Tesco.. (Ironiskt nog visade det sig att den hette Innocent? Hur händer ens det?! hahaha) Jo, men saken var att vi inte tog korgar inne i butiken. Och jag bar en del grejer så jag satte juicen under armen där jag brukar ha min plånbok när jag har händerna fulla. Så det kändes fullt normalt att ha något där när jag la grejerna på rullbandet.. och tjejen i kassan påpekade inte något heller. Det var först när vi hade gått jag insåg att jag hade juicen under armen.. Fick dåligt samvete som fan, men kändes minst lika dumt att gå tillbaka. Att jag kommer ha dålig karma nu.. Tyvärr var juicen inte ens speciellt god sen heller... xD
 
 
Det var helt underbart att sitta/ligga där hela dagen ocH lyssna på musik, snacka, titta på båtar på havet, folk som badade eller lyssna på vågorna. De andra brände upp sig medan jag tyvärr inte ens fick färg. Orättvist? :( Damn you genes!!
 
Gick sedan tillbaka till residenset och skypade med mitt hjärtegull (haha) och sedan försökte tvätta kläderna. (Var helt omöjligt hela dagen. Folk som alltid hann före till maskinerna på något sätt. Och vissa folk som lämnade kläder i båda maskinerna även fast de var klara så ingen kunde tvätta.. Slutade med att vi fick tvätta fram tills klockan elva. :))) 

(Tidshopp bakåt) Vid åtta var dock jag och Minke tillbaka på stranden.. 

Say woot? Why?

Jo för vi badade.. solen var nästan borta och värmde ingenting, folk satt i jackor och kollade på solnedgången och där kommer vi idioter och ska bada.. Men jag tog handslag på att jag skulle bada om Minke gjorde det, och ett handslag är ett handslag! :) Jag var lite rädd då man inte såg botten över huvud taget, men var nästan mer upptagen över hur jävla kallt det var. Men nu har jag tagit årets första dopp i alla fall! :D Nästa gång badar jag under dagtid när solen värmer...  

Efter detta åt vi omelett. Minke lagade för att visa hur man gjorde. Hade ingen aning om hur lätt det var? Hoppas jag säger lika dant när jag är klar bara.. kommer säkert bränna hela skiten bara för det nu.. Dålig karma och grejer.. ;)

Hade hursom helst en riktigt bra dag. Njutit sönder hela dagen! <3
Kommentera inlägget här: