jennielundgren.blogg.se

34 - Lördag! :)

Kategori: Allmänt

Hej på er! Ett sent inlägg igen.. EF har fuckat upp sig igen och censorerat massor av sidor, så när jag är inne på WiFin så kan jag inte logga in på bloggportalen... eller streamingsidan för serier.. eller tyda.se. Livet är svårt! Men nu har jag en tillfällig nödlösning, så får skriva på innan jag glömmer helt vad jag gjort! (Hej guldfisk!)
 
Lördag klockan två.. vädret var underbart, gick i armlös skjorta och hade det gött. Jag var sömnig självklart men mötte upp Laureen för shopping i/runt Churchill Square. Jag var TVUNGEN att hitta skor. Detta var andra försöket sedan jag kom hit.

 
 Helt sönderslitna.. Detta är bara det värsta liksom.. och England är inte det bästa landet att vara i med hål i skorna. Så "Somliga går med trasigaskor. Säg vad beror det på?"  - Jo, det är för att vissa folk har deformerade fötter (bara nästan) och vanligaste skostorleken så alla skor alltid är slut och det är omöjligt att hitta skor!! Särskilt här när affärerna mestadels är fyllda av klackskor, sandaler och flipflops. -.- Men!! Idag var ingen vanlig. Gick in i första affären - HM - och kom ut med ett par skor! :D 

Det är verkligen inget speciellt med dem.. men de passar, de var relativt billiga och de matchar allt! Hade till och med ett par andra skor jag ville ha.. men de kostade 200 kr för mycket. Nu fattas bara ballerinaskor!


Efteråt gick vi runt på Zara för Laureen skulle kolla på kläder. Lite för fancy för min smak men.. hon trivdes som handen i handsken! :) Sedan var det lite "lunch" (ett äpple, självklart. Känns som jag lever på pasta och äpplen)) på torget som gällde. Stod en kille där och sjöng opera där, grym var han! Sedan gick vi till ett större HM.. köpte en cardigan och en basic t-shirt. Det var behövligt må jag säga!
Gick även till Poundland och köpte tomatsoppa och Aquafresh! Tyvärr var tandkrämen inte lika stark som hemma (trots samma märke??), men lite hemkänsla blev det ju. ;) Det är småsakerna som räknas!
 
Sedan promenerade vi till Brighton Pier. Det är rätt illa när man varit här i en månad och fortfarande inte besökt den kända piren.. Men nu kan vi checka det från listan! Det är väldigt fint och mysigt att gå omkring där lite, titta på åkattraktionerna eller äta något gott. 

 
Finfina piren under finfina dagen.
Konst!Haha.

Be-e-eaautiful!
 
 Det var möhippor och svensexor lite varstans. Underhållande! De hoppade "bungee jump" fast man åker uppåt istället för neråt, ni vet? Och lite olika saker, haha!
 
Han sög tyvärr. 4 sekunder och 3 sekunder.. 
 
Det sitter ett gäng på andra sidan också, så slängs man runt där. Verkar askul! Fanns även en genial sak - kaffekoppar och bergodalbana i ett! Haha, sugen eller vad? Men tror varje attraktion var rätt dyr. Kollade inte priset.
 
 
 På piren.
 

 Haa-haa. Vi gick in på ett milkshake-ställe och köpte en stir banan-choklad-digestive grej. Asgod! Och där inne hade de dåliga skäämt på väggarna.. Tog inte kort på all a självklart.. :)

 Kassa!
 
 Asgod!Bananotoffifee, eller något sånt hette den haha. 
 
 
 Dela var det ja.. Haha, Laureen ville faktiskt inte ha mer! Och jag hatar att slösa så försökte tvinga i mig det sista. (FIck slänga tillslut..)
 
Njuiter i solen! Det var jättevarmt och skönt där vi satt och chillade ett tag.
 
 Cool.
 
 
 Asglad.
 
 
 Syns knappt men, lite av karuseller ohc grejer.
 
 Turist-bild.
 
 
Kom hem igen runt 8-9 tiden (har jag för mig) och lagade välbehövlig mat.. typ mer pasta och makaroner eller något. Det var nog sista omgången om jag minns rätt! Sedan satt jag i kafeterian och snackade lite med en tjej och typ.. Jag minns inte! Hängde nog runt residenset i alla fall. :) 

Det är nog lättast att låta bilder snacka, även fast de inte var så värt informativa. Men alla ni som kommer hit måste få besöka Brigton Pier i alla fall, så det är väl okej! 

Ska fösöka få upp f rån  söndag och måndag så snart som möjligt!
 
Kommentera inlägget här: