jennielundgren.blogg.se

31 - Homesick

Kategori: Allmänt

God kväller!

Onsdag! Första soliga och relativt varma dagen! Och jag började skolan tidigt och slutade tidigt, tyvärr till skillnad från alla andra.. Jag slutade vid halv tolv, medans resten av halva skolan slutar mellan fem och sju.. Riktigt tråkigt! Under Lecture klass (precis som det låter, någon föreläser om något random) pratade lärarinnan om "25 fakta om Storbritannien du inte visste". Exempel: Innan folk pratade engelska här pratade de franska. Det finns en sport här som heter Ostrullning, och det finns en sandstrand 1 timme med tåg härifrån!! Hon visade en bild och det såg jättefint ut. Blev sjukt taggad och har redan pratat med lite fint folk som också blev intresserade. Wiie! :D

Hade tankarna på att dra till H&M efter skolan, men efter att ha kämpat mot sömnigheten varje lektion (alltid på onsdagar??) så bestämde jag mig för att åka hem och sova en halvtimme istället..

Först blev det lunch! Försöker äta lite bättre så idag blev det soppa. Omg liksom, ofta jag äter soppa? Men jodå, jag har köpt och fixat soppa! Det var vid detta tillfälle jag upptäckte att en jävel snott min påse ost.. Så less på att folk alltid tar saker från varandra här. En tjej var nära på att sno min kökshandduk en gång, men jag tog tillbaka den, haha! Det fula var att hon satt med någon annans salt där också.. Det är en till tjej här som blev av med en matpåse med grejer i.. -.-
Bildbevis var nödvändigt! (Och varför inte lägga upp bilder på maten eftersom det är min nya favoritaktivitet?) Den var inte lika äcklig som den ser ut.. men den var inte speciellt god heller. Typ alls. Ska nog hitta en annan sort. Så förstörde nyttigheten lite och rostade bröd efteråt. Dock är brödet lite halvgrovt så det är ju bra. :)) Det roliga med Tesco är att det nyttigaste alternativet alltid är det billigaste.. tvärt om jämfört med Sverige? 

Efter lunchen la jag mig för min halvtimme.. som råkade bli en timme istället. Oops. Så jag drog med Mehpare (turkiska rumskompisen) till stranden för lite chill och så, när det var fint väder. Tyvärr var det blåsigare och molnigare då än när jag slutade skolan -.- Men det var inget regn så ska väl inte klaga!

 
Jag kan tänka på bra många sämre ställen att göra läxan på. ;) Och så satt vi och lyssnade på underbara Sheeran under tiden, haha. Upptäckte ju att han ska spela i London den 21:a Juni.. så besviken över att det var så sjukt dyrt annars hade jag gått!


Tröttnar aldrig! Kommer bli många sådana här bilder känner jag på mig..

När vi gick tillbaka till residenset igen blev jag rastlös, igen. Funderade återigen på H&M men det kändes inte alls lockande.. trött och uttråkad. Dålig kombination. Saknar då er vänner där hemma :)) Fick hemlängtan, men vad ska man göra? Hoppas det försvinner eftersom jag bara varit här en femtedel, haha. Men det är ändå tur vi kan skriva med varandra under dagarna. Teknologi <3

Jo men ett sätt att fördriva tiden var när jag bestämde mig för att leta recept på mat man kan enkelt tillaga i mikron. Hittade snabbomelett, pizza (seriöst, man gjorde till och med sin egen botten) och brownies? Fanns några till men..tror knappast någon bryr sig haha. Ska försöka sammanställa min receptlista en annan seg dag på mat tillagad på spisen också.. sen jäklar ska jag laga mat!

Maten för kvällen blev svårslagen dock! Avnjöt min måltid med sällskap av Natalia. :) Hon har en blandning av toast, hamburgare och pasta med pesto och ost hahah.

Jag har självklart min pasta, med asgod tomatsås med smak av vitlök och basilika och köttbular Swedish style! Det står till och med Swedish style på paketet, tackar Tesco! :) Och fan vad gott det var. Hade även i lite ost som fick smälta i pastan..(dyr smörgåsost.. >.-)  Det var magi! Även den simplaste och tråkigaste maten från hemma är som gourmé här hahah. Fick erbjudandet att hänga med ut till klubben ikväll men.. kände inte alls för det. Ville hellre vara på rummet. Trött hela dagen, for no reason, och inte alls på G. Så istället upptäckte upptäckte jag ett nytt band (det slår alla utgångar), tittade på säsongsavslutning av Glee och The Originals (Sistnämnda var så jävla bra!) och somnade tydligen när jag skulle kolla klart på Sherlock från tidigare dag. Somnar alltid ifrån Sherlock? :)

Så detta var nog den tråkigaste dagen sedan jag kom hit.. men är glad för recepten! :) Stort minus var när jag insåg att de flesta som jag tycker om att prata med i skolan åker hem snart..Inom loppet av 1-3 veckor. Efter det är jag även den enda svensken kvar i min klass. Det kommer vara jag vs massa tyskar, jippie! :))



Kommentera inlägget här: