jennielundgren.blogg.se

24 & 25

Kategori: Allmänt

Tjenixen!

Hade i onsdags den segaste dagen på väldigt länge (Sverige inkluderat). Hade mina lektioner, som jag kämpade för att hålla mig vaken. Sedan åkte jag raka vägen hem och sov i två-tre timmar.. och skrev ett inlägg om dagen innan som ni kanske märkte, och lyssnade på musik relativt högt. Hade rummet för mig själv! 

Så efter att ha fått igen lite sömn vaknade jag och gjorde min läxa.. allt för att senarelägga min lunch/kvällsmat, för jag hade verkligen ingen lust att laga den.. försökte även städa upp på mina grejer i rummet så inte mina rumskompisar tycker jag är jobbig med mina grejer som ligger lite på stolen, under stolen och på bordet.. eventuellt under bordet.. Tror knappast de bryr sig för de är lika dana, men jag vill ju självklart (hah!) vara exemplarisk. Efter att tillslut käkat, tittade jag på serier tills jag la mig för att sova. Inte alls underhållande läsning här då va!

Under torsdagen fick jag liite sovmorgon, för började vid tolv. Men skulle iväg till postkontoret tidigare för att ja, hantera post. Det regnade även massor, och mitt söta paraply hjälpte inte för det kom regn från alla håll och det blåste rätt mycket. Jag och mina trasiga skor var inte alls nöjda. 

Kom till skolan en timme tidigare än vad jag började och gick till kafeterian och spelade Jenga för första gången!

Självklart förlorade jag.. men hon var pro och jag har ju inte direkt världens stadigaste händer.

Efter skolan gick jag, Laureen och Marine till Lidl för att köpa lite bröd och onyttigheter för att gå på en EF aktivitet i skolan - filmkväll. Vi var väl kanske bara ett tio-tal, men ändå.. Och det blev Sherlock Holmes 2: A game of shadows.. vilken jag redan sett några gånger. Så skyndade jag mig hem efteråt och fixade mitt asgoda käk med min infamös bakpotatis och vitlöksdipp (med tanke på hur mycket vitlök jag äter här borde jag aldrig bli sjuk igen, någonsin). Sedan skypade jag med hjärtat mitt tills mina rumskompisar gick och la sig och jag insåg att jag hade alldeles för få timmar kvar tills jag skulle gå upp igen.. Oops. Slutade med att jag kollade på The Originals tills jag somnade.. vilket jag försökt göra varje kväll sedan i onsdags, men jag somnar bara hahah. Det var en rätt händelselös dag igen.. men regnar det vill jag bara stanna inne i värmen. :) 
Kommentera inlägget här: