jennielundgren.blogg.se

23

Kategori: Allmänt

Tjeenare! 

Har väl egentligen inte så mycket att skriva om tyvärr.. Börjar vänja mig mer och mer vid livet här och allting känns inte lika exciting längre. Så börjar sakna Sverige-hemma lite grann, men bara lite. 


Träffade min nya lärare för C 1.2 idag, (flyttat upp en nivå och därmed fått en ny lärare), och han var värdelös, på så många sätt. Men det var hans andra dag på EF, så han kanske blir bättre med tiden? Man får ju hoppas. Har aldrig tyckt att en lektion varit så tråkig här som de två jag hade med honom i alla fall. Tycker synd om honom med tanke på att hela klassen ogillade honom, starkt.. 
Har även, av en mystisk anledning, inte grammar längre och är tillbaka i communication igen. Även fast jag bytte förra veckan och hade två grammar-lektioner. EF är värdelösa. 

"Lagade" mat - bakpotatis, vitlökssås, paprika och kyckling. Kändes som en "riktig" måltid för en gångs skull och heeelvete vad gott det var. Saknar fortfarande mammas mat. Får höra om andra residenser i andra städer i England och alla har det så mycket bättre än oss, haha. Jag passade även på att klaga på frysarna, att de är fulla och att alla grejer är isiga så det är antagligen folk som har lämnat saker där och åkt.. TYDLIGEN, ska de kolla frysarna en gång i veckan, meen det gör de uppenbarligen inte.. Jag kommer bli känd som tjejen som klagar om jag fortsätter såhär. Men det är ju ingen annan som säger till.. :3

På kvällen skypade jag med Jessica igen, woo. Så nice! Efteråt drog jag till en klubb som hette Shoosh, för ett sangria party. Verkar som en bra klubb. Stannade dock inte så länge för hade lektioner halv nio nästa morgon. :) 

Så ja, inget märkvärdigt på gång här tyvärr.. :)
Kommentera inlägget här: