jennielundgren.blogg.se

20 - Första EF-aktiviteten!

Kategori: Allmänt

Wohoo, lördag morgon sovit mina ynka timmar och går upp för att hoppa på bussen i Brighton Pier vid halv nio tiden.. För det var dags för min första aktivitet anordnad av EF som var till...*trumvirvel* Stonehenge och Bath! Jag var värsta excited. Bath verkar jättefint och det är lite Jane Austen relaterat..

Tyvärr kom vi bara till Arundel, en söt stad relativt nära Brighton, när bussen började krångla av någon anledning. Så vi var tvungna att vänta där i .1-2 timmar tills busskompaniet kom med en ny buss....
Medeltid stad typ.. jättefint väder och soligt! Detta är ett Post Office. De hade ett  slott också, men missade att ta bild på det.
Vi satt och väntade/solade under tiden chauffören hämtade en ny buss i Brighton, när plötsligt massor av ungdomar sprang fram och började plocka fram olika trumslag och grejer! Blev en liten live-konsert för oss tills bussen kom. De spelade typ, glad musik som skulle passa perfekt på Hawaii haha. 

Eftersom bussen blev så pass sen, kom EF-aktivitetspersonen på att vi kommer nog inte hinna till Bath.. så vi stannade i en stad som heter Salisbury för att äta lunch och sedan åka direkt till Stonehenge. Besvikelsen var/fortfarande är rätt stor då jag helst ville åka till Bath.. Staden vi lunchade i var jättefin och så, hade en liten å som gick genom hela staden. Men Bath hade varit så mycket finare! (Googla på bilder, enjoy!) Men antingen kommer de göra en ny resa för oss till enbart Bath, eller så skulle vi få en "discount" på typ, nästa resa eller något. Men jag vill ha pengar tillbaka ,inte discount. Så vi får väl se vad som händer! 

 De hade en fin katedral också.. vi hann inte kolla så jättemycket i staden men.. 
 
Efter Salisbury åkte vi direkt till Stonehenge. Det var... inte så jätteintressant. En bunt med stenar, typ. Men inte alla kan säga att de har varit och kollat på Stonehenge? ;) Tyvärr vet jag inte så jättemycket om stället.. vi fick dessa bandspelare med information på att lyssna till medan vi  gick runt Stonehenge.. men det var så jäkla tråkigt och ointressant så jag bestämde mig för att läsa lite om det iställte när jag kom hem.. vilket jag inte gjort än. :) 


Stonehenge Selfie!! Yep, I got one!
Vädret var perfekt för resan dock! Blev lite bränd i ansiktet och hårbotten dock haha. 
 
 

Salisbury vid ån!


I busseeen! Innan vi somnade.. Och ser ni hennes mjuka jacka? Jag fick sova på hennes axel på den på  hemvägen :)) Sov så himla bra där hahah, vaknade upp och var förvirrad för jag trodde jag låg i sängen.
 
Kom fram till Brighton igen vid halv åtta-tiden, Så fyra av oss bestämde att köpa två pizzor att dela på och äta på residenset, Var rätt glad, har haft cravings för pizza i två veckor typ haha. Den var tyvärr inte så jättegod, men det duger gott och väl! Efteråt satt vi och snacka lite som vanligt, sen ägde Minke mig i brittisk (tror det) biljard. Visst, jag vann för att hon satte i fel kula i slutet.. Men det är ingen riktig vinst IMO, hon ägde mig. Men jag har ju bara spelat biljard en gång förr typ, för två veckor sedan!! Haha. 

Efter det gick jag upp och duschade, planerade att göra något efteråt igen men.. la mig i sängen och började skriva uppdateringen, sen somnade jag.. i mitt blöta hår..halv tolv kanske.. och vaknade när de andra gick och la sig någon timme senare. Så var bara gå upp, borsta tänderna och lägga mig igen. Helt slutkörd var jag! :)) 
Kommentera inlägget här: