jennielundgren.blogg.se

18!

Kategori: Allmänt

Hallå! 


Ännu en relativt händelselös dag idag. Förutom det faktum att jag tvättade mina kläder första gången (ja, pinsamt) idag, woot! (Måste även tillägga att våra plastpåsar faktiskt är värda att betala för. Här får man påsar gratis i affärerna, men kvalitén är så jävla dålig att det finns inte!)

Omg, svarta och vita och färgade tillsammans? HUR gick det egentligen?

 Så jäkla bra! Hahah. Så himla rolig är jag.
Nej men de där lapparna som suger upp färg och smuts är guldvärda. Slipper lägga ut 3 pund på en till tvättmaskin, och det blir så mycket lättare att tvätta skiten. Guldstjärna till rumskompisen Natalia som tipsade mig om allt med tvättmaskinen att göra! Slängde in dem i torktumlaren ock, tyvärr torkade det inte så bra så har haft (och fortfarande har) halvtorra strumpor över hela rummet.. stackars rumskompisar!

Startade dagen med ett prov i skolan.. vilket var skitsvårt! Vi satt vid datorer och gjorde hörförståelse, läsförståelse och grammatik. Allt var under begränsad tid också, så om det inte hade varit så begränsat hade det varit lättare. Och om det inte var så rörigt utformat också för den delen.. Ironiskt nog gjorde jag bäst på grammatikdelen, utan tvekan. Men det var bara för att man inte behövde bry sig om alla konstiga namn för grammatiken. Kommer få reda på det exakta resultatet imorgon.. 

Hade en halvlång och tråkig lektion efter det.. trött och omotiverad som var åkte jag hem direkt efter skolan. Hade funderat på att åka till Primark och skoaffär efteråt, för jag är lite fattig i klädväg och mina skor är trasiga, men det fick bli direkt till Tesco och sedan direkt till residenset. 

 Köpte paprika.. måste ju få i mig någon näring? haha. Måste väl börja tänka på sånt här nu när jag bara har mig själv att laga mat och handla till?  ...Och bacon igen, och pasta i en sås.. en av de bättre måltiderna jag "lagat" här (tyvärr.) Saknar mammas mat, något extremt. Typ någon god gryta eller potatisgratäng hade varit guldvärt nu! Har snackat lite mer med en turkisa rumskompisen idag dock. Vi har haft ungefär samma schema idag så. Men de är väl trevligt att försöka lära känna varandra lite mer trots begränsningar pga språket. :)

Fick mig även ett snack med Jessica på Skype idag!! Var riktigt trevligt trots vissa tekniska problem ;) Men tekniska problem hör till våran relation, så det är väl okej! Nu ska jag hoppa in i duschen, titta på lite serier och sen sova. Imorgon blir nog en roligare dag! :)
 
 
Kommentera inlägget här: