jennielundgren.blogg.se

Mån - Sön (57-63)

Kategori: Allmänt

Jag ger upp, jag kommer inte minnas hur mycket jag än försöker. Jag drar en vecka i ett inlägg så får ni vara glada med det! Mitt framtida jag kommer inte vara så glad på mig.. men ja: Message to future self: "It's EF!" (Stämpeln vi sätter på allt som är dåligt.)
 
Måndag, måndag, måndag.. Jag har ingen aning! Folk har semester så massor av folk fattas. Vi har en ny klass och läraren lovade att vi skulle ha roligare lektioner, men de är tråkigare än någonsin. Eeh.. ah, ingen aning om vad jag gjorde förra månaden. Återigen, JÄVLA internet.

Tisdag var såklart ännu en skoldag, och jag minns den inte haha. På kvällen gick jag i alla fall med ett gäng på en Pub Tour. Det är alltså en aktivitet med EF där vi möts upp och går till lite ovanligare men bra pubar i Brighton, Tyvärr kom vi försent till mötesplatsen, med typ en halvtimme. Och jag var den förste till att bli klar!! Haha, meen ja, vi var typ 10-15 pers som åkte från residenset ihop så självklart blev vi sena. Vi kom fram till den första puben precis när de andra skulle gå.. för självklart tog det massor av tid att ta reda på vart de var också.

Så gick vi till pub nummer två och spelade biljard. Spelade tillsammans med Myriam från Kanada
mot Rebecca från Schweiz och Majo från.. shit, jag minns inte.. sydamerika i alla fall. Trevliga tjejer det där! Och vi vann.. ;) Fast det räknas knappt för de andra laget råkade sänka åttan, hahah. Efter det gick vi till puben King & Queens, en kareokee pub! Kom in dit till tonerna av Frozens Let it go haha, folk var som galna. Sedan fortsatte de sjunga resten av kvällen, vissa betydligt bättre än, tja, de flesta.. Även Majo och Rebecca vågade sig upp! Själv hade jag den perfekta ursäkten att jag var lite halvkrasslig och för rädd för att göra'T nykter.. perfa! :P

 
Onsdag!
Denna dag är också lite av ett mysterium.. vi har fått en hängmatta till residenset! Dock testade jag den aldrig.. och den fick fågelskit på sig rätt snabbt tyvärr. Jag tror det var idag vi äntligen fick chansen att kolla på avsnittet av Game of Thrones också, som någon laddade ner i skolan där WiFin faktiskt fungerade. Så vi samlades i the student lounge och tittade tillsammans. Så trevligt så. :)
 
Hade tydligen kul i the Student Lounge med Minke på kvällen också.. Kan ha varit då vi kollade på Bad teacher och skypade med hennes föräldrar.. hennes pappa kan lite svenska! Men ja, om det faktiskt hände denna dag är lite osäkert. Men det hände under veckan i alla fall så det passar in i hela inlägget i alla fall :D 
 
Torsdag
Först hade vi ännu en tråkig skoldag, följt av att skyynda oss (jag och Minke) hem, byta om och sedan åka till Churchill med Myriam. Där skulle Rebecca och Majo vänta.. men Det var bara Rebecca där. Majo fanns ingenstans där ögat kunde nå!
Och där väntade vi i 40 minuter tills hon tillslut skrev på facebook att hon hade missförstått allting.... haha så typiskt, vi stod där och svälte. 

För vi skulle åka till den första puben från pubturen (den som jag hade missat) för att käka!
 Ja, jag beställde en hemmagjord "Primer Sussex Burger" eller vafan den hette, tro det eller ej! Men det var en av de få saker på menyn jag förstod vad det var hahah, ville inte riskera för mycket! Men den var faktiskt väldigt god. Jag åt så sjuukt mycket. Fick lämna rätt mycket tyvärr. :( 
 
Sedan gick vi bort maten lite (det behövdes verkligen) och köpte lite mer gott att dricka. Vi skulle nämligen gå bort och kolla på VM matchen.
 
Jajamän, de har en storbildsskärm på stranden där man kan kolla på alla fotbollsmatcher. Vi fick dock inte komma in på området eftersom vi hade lite dricka och andra folk vi mötte upp hade lite saker att äta. Så vi hade inget ljud. Men kan ju inte påstå att jag bryr mig speciellt mycket, jag tyckte bara det var nice att sitta med folk på stranden och chilla hahah. :) Det var väldigt fint också med månen som glänste över havet! Jag har ju verkligen inga proffsbilder direkt men, ni kan ju försöka kolla genom folket på bilderna och tänka er att det är myyycket finare i verkligheten. ;)

Mycket folk var det!
 
Fredag
Jag åkte hem och sov lite efter skolan i väntan på Minke. Sedan gick vi lite snabbt till Tesco och sedan till stranden för att bada! Det var ganska fint väder då så atteeh. :) Det var sjukt kallt i vatten dock men.. man vande sig efter ett tag! Hade hoppats på att få bort lite av min fula bonnabränna men.. icke!
 
 
 
På kvällen satt jag nere i kafeterian och kollade på Spanien - Holland och tittade på hur en spanjor där bara blev argare och argare hah. Sedan har jag för mig jag stannade där resten av kvällen och snackade lite. 
 
 
Lördag
 
Tänkte att jag och Minke skulle komma iväg tidigt för vi skulle shoppa lite.. meen, vi kom väl iväg runt 1- 2 tiden tillslut hahah. Jag sov lite länge och sedan skrev jag med Stefanooo samtidigt som jag sminkade mig och böt musik typ konstant och sedan när vi skulle gå fastnade vi båda i trädgården en stund hahah. Jag tar på mig skulden för denna.. 
 
AWKWARD SELFIE
 

Rätt kul bok alltså! De har mycket roligare böcker här. Men det kanske bara känns som det eftersom det står på engelska. För engelska är ju ett roligare språk. (Ja, det är faktiskt det! Har gått till den graden att när jag träffar svenska personer undviker jag dem nästan för jag inte vill snacka svenska haha)
 Och detta måste ju vara århundradets bästa bok? Designen, innehållet.. Den är en winner! Synd bara jag inte äter nutella i Sverige eftersom det är så mycket dyrare där.. och inte speciellt nyttigt.
Köpte i alla fall ett par byxor, ett par strumpbyxor (skulle ha billiga typ 5-pack från Primark. Blev ett par dyra jävlar fråm HM Och varför va de så dyra? Jo för de hade SPETS upp till magen? Vafan skulle jag vilja ha spets där för, det är ju ändå ingen som ser det? Men de var de enda strumpbyxorna som fanns kvar och jag behövde verkligen ett par..) och en jumpsuit. Inga ballerinaskor... Vi åt även på subway för lite lunch.

På kvällen gick vi på bio! (Vi= jag, Minke, Diego, Claudio och Jorge) Vi tittade på 22 Jump Street! Fnittrade och sånt där rätt mycket. Visst, ettan var bättre men gillade filmen ändå! :D Så den kan ju rekommenderas när den kommer ut typ.. om en månad i Sverige? ;)

Sedan fick vi typ springa hem bara för att det var Italien som spelade och vi hade ju en som hejade på Italien i gruppen.. så då kollade jag ÄNNU en fotbollsmatch, herregud! Fast kollade långt ifrån hela. Tröttnade tillslut och gick upp till mitt rum och gjorde mina egna grejer istället. Vad det nu var minns jag inte. Förutom att jag snackade med min rumskompis från Turkiet som berättade om varför muslimer inte dödar spindlar. Eller ja, de riiktigt troende gör inte det. Religiösa människor alltså..

Anledningen till detta är för att när deras profet Mohammed gömde sig i grottan från de där människorna som jagade honom så vävde spindlarna massor av nät framför grottöppningen. Därför trodde de som jagade honom att det inte fanns någon inuti grottan, och han överlevde.. Bra anledning till att inte döda spindlar va? ;) Haha. 

Söndag
 
Natalia kom hem igen! Hon har bott på hotell sedan i torsdags och det har varit rätt tomt i rummet med bara mig och Mehpare här, hahah.
I alla faaall: Originellt hade jag tänkt slappa sönder hela dagen på rummet. Åt sen frukost och satt sedan på rummet och försökte fixa naglarna (är svårt för mig) och laddade ner lite saker osv.. chillade helt enkelt. Men de planerna ändrades rätt snabbt hahah. Hängde med Diego och Oliver ut för att käka lite lunch på ett ställe som hette Kokoro. Det var ett japanskt snabbmatsställe. Såå mycket godare än alla andra donken och Burger King osv. Och myycket nyttigare också! Sedan köpte vi nya pingisrack och bollar då vi har en viss person på residenset som inte tål att förlora, och när han gör det gör han sönder bollar och slår med racken i väggar osv. -.- 

Efter det så mötte vi upp massor av folk inne på Starbucks, och dessa folk satt och smidde planer inför kvällen. Slutade med att vi skulle göra en bbQ på stranden och kolla på fotbollen på storbildskärmen. Vi hade sjukt mycketm at tillslut. Grillspett, korvar, majskolvar, kycklingkebab, annat kött, chips, grönsaker osv osv. Och testade jättegod ny cider "Strongbow dark fruits", mumma! Synd bara någon snodde de som tre av oss skulle dela på x) 

Ett litet fragment av all mat som förbereddes hahah. Idiotiskt nog glömde vi köpa bestick och tallrikar så vi åt lite som cavemen.
Kasst foto men en del av gruppen. Slutade med att vi var runt 20 pers haha. Det var kul! så mycket bättre än min hemmadag. :D
 
Massor av folk bestämde sig för att gå ut på kvällen, men då jag började halv nio nästa dag åkte jag tillbaka med Oliver till residenset. Vi spelade en jäkla massor av pingis och fyfan vad varm jag blev, här snackar vi exercise hahah. Kul att det är många här på residenset som kan spela BRA pingis, blir så himla mycket roligare då! 

Till sist blev klockan alldeles för mycket och jag fick duscha och skynda mig till sängs då klockan nog hann springa iväg till halv tre har jag för mig.. här snackar vi död tjej inför måndagen!
 
 
Har även bytt min SPIN-class så istället för communication har jag Film Studies.. vi får se om det är en waste of time, i så fall får jag byta.. Men det är antagligen mer givande än communication klassen. Vi får se på tisdag, då jag har min f örsta lektion! (Självklart gick bytet av SPIN-class inte felfritt. Krångel precis som vanligt. It's EF!)
Kommentera inlägget här: