jennielundgren.blogg.se

Lör - Sön (55-56)

Kategori: Allmänt

Helluu!

Såå.. lördag, lördag, lördag.. Lördag är lite av ett mysterium. Jag sov tills frukost.. Sedan gick jag och Natalia till Tesco för att handla mat.. vi var nog där i flera timmar, haha!

 
Vi köpte "lite" mat, hahah. 

De har värsta billig B&J här!! 1 för 16 eller 2 för 26 (more or less), sjuukt! Dock har jag inte köpt någon men.. en solig dag så! ;),

Nåväl, jag minns inte resten av dagen tyvärr.. Jag vet att jag åt köttbullar, spaghetti och tomatsås hahah.. och att jag försökte ta bort mitt nagellack men att jag spillde ut removern inte en, inte två utan TRE gånger. Första gången kom det på min rumskompis papper från sitt universitet.. men det var omöjligt att missa dem, hon har typ täckt bordet med sina grejer! Andra gången var mer än halva bordet tömt eftersom jag precis flyttat allting.. kom mest på mattan och mitt mobilskal (som är helt okej, no worries!) och tredje gången på min tröja...   Okej det är allt jag minns! Sjukt intressant och värdefullt! ;)

Söndagen däremot, det är en annan femma! Den är något mer minnesvärd. ;) Idag var en tidig morgon för det var utflykt till Cambridge, woooo! Satt med Minke på bussen och diskuterade om jag vet inte vaad! Kul hade vi i alla fall, ända tills vi somnade det vill säga!


Sjukt irriterande att ha den där som var precis vid min synvinkel, i mitten av framrutan på bussen. Men här har vi alltså en häst med öppen vagn då också, på en väg där man kör rätt snabbt. Måste vara jobbigt för den?

Busschaufför. Gammal buss. Trasig radio. 


Tror detta var skolan med det dyraste tornet. 
 
Mycket värdefullt för Cambridge. Tror det var UK's enda runda kyrka. Under konstruktion dock.

Trädet där det sägs Newton ska ha suttit under för att bli träffad i huvudet av äpplet och insett vad gravitation var!
 
 
En klocka designad av Stephen Hawking. Syrsan skylle symbolisera tiden som rann iväg eller något sådant. Klockan var  designad i äkta  guld!
 
 
Vi åkte "punting". Härifrån får man se massor av historiska byggnader, tyvärr minns jag inte vad de handlade om utan har bara bilder på dem hahah.

Tror detta var den äldsta byggnaden på turen! Någon viktig person hade bott här någom gång hahah..
 
De hade taxskatt en gång i tiden i England för att fönster var väldigt dyrt. Så för att psra pengar så murade många igen sina fönster för att spara på pengar. De allra rikaste satsade såklart på att bygga stora fina fönster.

"The Mathematical Bridge". En av de få broar som är designad för att inte hålla upp vikten men för att skjuta ifrån sig vikten åt sidorna istället.

Daan, Radwan och Andrea! De vi hängde med under dagen! De blev dock klara innan oss.. för våran förare tappade våran stav i vattnet och tja.. det tog ju sin lilla tid då, hahah. Ironiskt nog hette föraren Jack också, så självkart drog vi lite Titanic-skämt.

Till sist låg vi i en park intill vattnet och cillade. Vädret var jättehärligt och varmt under dagen, som ni kanske förstått från bilderna. ;)
 
Så det var en bra dag! När vi kom tiillbaka till Brighton igen runt 8-tiden gick jag, Minke, Daan och Jamie till KFC för lite käk. Minke och Daan tänkte att de skulle köpa "något litet att dela på" och beställde.. till deras förvånan fick de en stor jäkla hink med kycklingvingar och en bricka full med strips. Typ mat för dubbelt så många. Så när vi va klara gick vi ut och letade efter hemlösa som kanske skulle vara sugna på lite mat.. tråkigt nog hittade vi inte en enda hemlös person hahah. De som alltid finns överallt?? 

Sedan åkte vi hem och jag minns inte riktigt vad jag gjorde då.. men nu har ni fått det viktigaste i alla fall! ;) 
 
Kommentera inlägget här: