jennielundgren.blogg.se

Fre - Sön (68- 70)

Kategori: Allmänt

Hejhej!

Då ska vi se.. Vår lärare hade hela veckan lovat oss att vi skulle göra "något avslappnande och kul" under fredagslektionen, så vi skulle titta på filmen Shattered Glass (kopplat till vårat ämne News).. Alla var sjukt trötta....

...Vissa mer än andra! Nej men ärligt talat var detta innan lektionen började, men de låg kvar på golvet och båda somnade från och till.. även jag och Jana satt och nickade till rätt mycket haha. Det var tortyr! Men det som stör mig mest är att det var en film man var tvungen att hänga med i för att förstå, och nu flera dagar efteråt är jag fortfarande sjukt förvirrad över vad filmen egentligen handlade om? Har ingen aning, vill veta!
 
Efter skolan åkte jag hem och vilade järnet. Mådde dåligt med febern och grejer. Var avundsjuk på alla bilder på Facebook med grillad mat och sånt under midsommar.. Självklart kunde jag inte motstå frestelsen och gick och köpte glassen och jordgubbarna som ni kanske såg på Facebook. 

Så jäkla gott! För gott, åt så jag nästan (helt seriöst) spydde.. Avnjöt dem i sängen medan jag kollade på serier. Efter detta fick jag slänga in handduken och gå och lägga mig. Lilla jag var slutkörd :)) Minns tyvärr inte vad jag gjorde mer tidigare under dagen hahah, tror inte jag gjorde något specieltl förutom att sova efter skolan i typ tre timmar. Sedan satt jag i kafeterian i ett par timmar och pratade med lite olika folk som cirkulerade in och ut. 

Fatta vad gammal jag känner mig som käkar massa tabletter innan jag går och lägger mig? Och mer tar jag under dagen hahah.. //Hörselskadad

Lördag!
Det är jävligt varmt här just nu då va.. så hade planerat in en liten sovmorgon för mig för att äta frukost. Men det gick rätt dåligt då värmen gör att jag inte kan sova så länge som jag vill. Så gick upp 1,5 timme tidigare än alarmet och åt frukost och duschade.. efteråt kom jag inte långt igen, febern kom ikapp och jag slocknade i sängen igen hahah.
 
Måste dock tillägga att min frukost denna morgon var ovanligt variead och sjukt god (läs onyttig): En toast med chorizo och ost. En skål med flingor och jordgubbsyoghurt. En pannkaka med nutella. Ett glas med äpplejuice. Jag rullade tillbaka till rummet av eufori. //FrukostälskarN 

Men Natalia väckte  alla fall till mig och frågade om jag ville följa med till stranden, och ATT jag ville! :D 

 
Sprayade mig med massor av solkräm och spenderade eftermiddagen där. Blev självklart solbränd igen. Dock lyckades jag rädda ansiktet denna gång! Men magen, lite av benen och låren.. ohh, smärta! Men ohh vad skönt det var att att ligga där. Tyvärr kanske inte solen var det bästa att ligga i en hel dag när man är sjuk, var inte så pigg på kvällen. Hängde i student lounge och runt kafeterian testen av kvällen tills jag gick upp på rummet och la mig i sängen igen för att vila/sova. Så tråkigt att vara sjuk här, känns som ett sånt stort slöseri på tid. 
 
Söndag!
 
Denna dagen liknade fredagen rätt mycket. Gick upp, åt frukost, låg i sängen lite till efteråt sedan gick jag till stranden igen med Minke. Denna gång med mycket kläder (vilket var sjukt varmt) eftersom jag försökte hålla det som var bränt undan solen. Så när Minke gick för att säga hejdå till sin bror kom Nataia och gjorde mig sällskap istället och hon smörjde in min rygg. dock bara nederdelen så jag brände övre delen av ryggen hahah. Och då var jag ändå inte så länge på stranden!! Jävla svenska hy alltså, värdelös! Måste köpa solskyddsfaktor 500 eller något..

Började dock känna mig yr och bränd av den stekande värmenc så 
fick gå tillbaka till rummet. Där hittade jag Minke som kommit tillbaka. Hon joinade mig för min tomatsoppa (japp, äter fortfarande soppor) och efteråt var vi rastlösa som vet inte vad.. satte oss i student lounge och pratade med lite folk, bland annat två nya systrar från Scweiz, den franska delen. Så de pratade knappt engelska så det blev väldigt awkward när de bara satt och stirrade på oss. Särskilt för mig som låg med kalla vattenflaskor på min mage och jämrade mig hahah (bränd som ni vet) för de fattade nog inte varför. Bra första intryck. 

Gjorde inget märkvärdigt efter detta, åt kvällsmat och chillade. Sen skypade jag med Stefan i flera timmar haha. :) Efter detta tittade jag serie tills jag somnade.. så det var ju ett väldigt bra avslut på en vecka i alla fall" :) Hoppas på tillfriskning så jag kan få energi tillbaka och göra lite kul saker!
 
Kommentera inlägget här: