jennielundgren.blogg.se

47 - 49 (Fre - Sön)

Kategori: Allmänt

Hiyaa, Long time no see!
Jag ber om ursäkt! ;) Mina föräldrar var här och hälsade på så jag var väldigt upptagen, och efter de åkt hem slutade internet fungera på residenset. Har inte haft möjligheten att uppdatera och minnet börjar avta rätt mycket.. Låter bilderna tala sin historia istället. Historien om när mina föräldrar kom och hälsade på! ;)

De kom hit fredag eftermidda och jag släpade mig dit (var självklart dötrött) och mötte dem på stationen.
 
Jäkla fågel som stod och väntade på att få gå över vägen hahah, gulligt!
 
Vi gick till deras hotell och kom i ordning lite. :) /Vilade upp sig efter resan hit.

 Fick även mer djungelvrål men också turkisk peppar här. Glad tjej. Vägen till mitt hjärta är genom magen! 

Vi gick runt i Brighton lite och hann med Piren lite sådär på första dagen!

(Mammas kamera med de snygga datumen..)

Väldigt entusiastisk över att vara med på bild.. 
 
Spelade lite smått inne i arkadhallen och gick runt och tittade på piren. Gick även runt lite i The Laines och kollade läget. Vi bestämde oss för att vi var väldigt hungriga och hamnade på The Post & Telegraph. Helt okej mat, mycket folk och rimliga priser.. I like!

 Chicken Tikka Masala med lite såser och Naan bröd.. äntligen Naan! Så gott är det!

 Mor & far beställde varsin sånhär pulled pork burgare.. jag smakade, den va inte så jättegod kanske men.. ;) Efter att ha ätit upp osv åkte jag hem för jag var dööötrött och det var nog föräldrarna också efter resan. 

Nästa dag (lördag) hann vi inte med så jättemycket! Jag tog en sovmorgon och mötte dem vid 11-halv 12 för lite shopping! Chockerande nog var det bara pappsen som shoppade loss. Med byxor och skor och grejer. Spenderade så sjuukt mycket tid inne på Primark så det fanns inte haha! Är väl kul att någon hittar grejer bara.. synd det inte var jag! Fast jag sprang vidare till HM efteråt och köpte mig en jumpsuit haha. 

Så halva dagen hade redan gått och vi var tvungna att vara på resturaungen Day's innan klockan fem (alltså innan det blev dubbelt så dyrt att äta där)
Jag tappade mitt lokalsinne som jag varit lite stolt över och drog in oss på lite fel gator.. men de fick ju se lite mer av Brighton i alla fall? Men sedan kom vi fram och åt som jag vet inte vad!! Jag var KNAPPT avundsjuk när klocka blev fem och kockarna började ställa ut kvällsbuffén som är typ dubbelt så mycket mat och efterrätter.. så mätt var jag! 

Så även fast vi led av lite mat-koma visste vi inte riktigt vad vi skulle göra härnäst så vi började gå runt runt i Brighton.. Såg lite ställen jag inte sett förut som till exempel väldigt många möhippegäng ÖVERALLT. Måste varit något nationellt evenemang att man skulle fira sin möhippa i Brighton. :) 
 
 
Och vi gick satte oss även på stranden för ett tag för att smälta maten och plocka sten till mamma.
Det var skönt! Mamma hade köpt varsin sån här till oss:
 Och fy vad äckligt det var.. hahah såå inte min grej, men nu vet jag det! Satt och åt mentos sen istället.. x)
 
Sedan gick solen i moln och det blev kallt att bara sitta där. Vi hamnade till sist på en uteservering av en bar för att chilla/lyssna på ett random live uppträdande.. tyvärr sög han som uppträdde. Eller ja, han var väl inte dålig men han tog vanliga låtar och gjorde dem till sin jazz-cover.. och ja, ni vet väl kanske att jag haataar jazz? Kall var jag med.. så vi gick tillbaka till deras hotell så fort jag lyckats dricka upp min cider (fortfarande asmätt här) och chillade. Hittade Wallander på tv'n med engelsk text så vi kollade på den/halvsov haha. 
 
 
Nästa dag (söndag) var vi uppe något tidigare! Möttes upp och gick runt mer i Brighton. Längs pavillion garden och så.. och vi gick såklart in i The Royal Pavillion med! Det är typ som ett semesterhus som byggdes för Prins senaste Kung George den 2:e. Matsalen var to die for! Önskar jag kunde visa men.. 
 
Ekkorre!
Man fick såklart inte ta bilder inomhus så jag fick bara kort på detta tråkiga rum som var obevakat. Det var kungens lillebrors sovrum. . 
 
 
 
 
Ståtlig byggnad indeed! Vi spenderade rätt mycket tid där inne och gick runt med våra audio guides. Det var faktiskt intressant! Efter detta minns jag tyvärr inte vad vi gjorde.. mer än att vi gick runt rätt mycket. Jag vet att vi letade efter ett matställe som hette Burger Brothers eller något under en väldigt lång tid. Mamma hade fått höra att de skulle ha Brightons godaste hamburgare. När vi tillslut kom fram insåg vi att det endast var Take away,. allt för gäves!! 

Så var bara att gå tillbaka och hitta ett annat ställe. Vi hamnade på en italiensk resturaung där vi åt pizza, haha. Och eftersom det var mammas födelsedag (också till större delen att jag var sjuukt sugen!) så blev det efterrätt! 

Vilken beauty! Choklad&vaniljglass med banan och jordgubbar, choklad och grädde! Föräldrarna körde på Irish Coffee.. kände mig väl lite barnslig men, vad gör väl det. ;) Vi satt på resturaungen bra och länge hur som helst. Efter en stor måltid var vi lite rastlösa igen. Vi var lite mer på stranden och chillade. Visste inte riktigt vad vi skulle göra men det slutade med att vi gick på bio för att se A million ways to die in the West.. den var sämre än vad jag trodde den skulle vara men det gick bra ändå, den hade sina stunder! :) 

Så efter detta åkte jag hem för att vila upp mig för morgondagen. Bara för att inse att det hade kommit hur mycket nytt folk som helst. Gick in i kafeterian och såg typ bara nya ansikten! Men det var lite spännande det med, har sett fram emot det! :) Det var bland annat en svensk tjej där nu, spännande nog!


 
Kommentera inlägget här: