jennielundgren.blogg.se

Resten av halva dag 11!

Kategori: Allmänt

Jag är så himla töntigt glad! 

Sov on and off i cirka två timmar, för att sedan försöka få mig att se lite levande ut igen. Efter det åkte jag till Churchhill Square och väntade på mitt fina sällskap. Vi skulle ätaaa, jippiiie!

Det regnade lite, såklart, men det var okej .Var inte så farligt. Och snällt nog fick jag låna ett paraply av min nya rumskompis Mehparet. (stavning?) Hon gav mig också en clementin för att hon trodde det skulle få mig att må bättre, snäll snäll! 

Nåväl, satt och lyssnade på musik på torget under tiden, det var såå skönt. Och detta är bara så himla kul så måste berätta.. Det finns en kille som bor på residenset, som jag ser ÖVERALLT. Jag ser honom på min våning i korridoren, i kafeterian, i korridoren i källaren, överallt i skolan.. Och när jag satt i en busskur och väntade på att mitt sällskap skulle komma, glider en buss fram och ställer sig på andra sidan gatan. Klart som fan att han sitter där uppe och tittar på mig! Så himla random, det var liksom mitt i Brighton! Det var ett WTF-moment. Och senare nu på kvällen så sitter jag på bussen påväg till residenset.. så självklart går han också på den bussen några stopp senare!! Han bara "Seriously, whyy?!" hahah. Good fun! 


Hursom helst: Min stora glädje. Vi gick till detta stället som hette Day's. Vi visste inte exakt vad det var. Det var Laureens värdsfamiljspappa som hade rekommenderat det. Det låg på Eastern Street (note to self). Vi visste att det var en asiatisk all you can eat. 

Jag är helt mindblown! 
 
 Det var så himla stort och fint, och det var så sjukt mycket mat! Mina bilder visar  bara lite liksom. Men det var starters, main course, desserts, fruits, vet inte varför jag skriver detta i engelska, cookies, candy, sallader och massa mer!
 
Sushi, mongolisk bbQ eller vad det heter, där de steker på. Och ännu mer varianter till vänster om det ni ser. vi kollade knappt där borta för det fanns så mycket mat överallt. Men det var typ pizzor och vegetarisk mat och crëpes och grejer. 
Chokladfontäner!! Med lite godisbitar, marshmallows, glass.. Jag orkade inte tyvärr äta därifrån idag, men jag kommer utan tvekan gå tillbaka hit!!
Den här bilden är enbart lycka. Fyfan vad gott det var! Önskade det fanns plats för mer i magen. Och ändå var det här baran en så himla liten del av alla desserts som fanns.
 
My lovely company, Laureen & Sarah! :D 

Laureen & Ni kan aldrig gissa vem. Tycker jag fick till en Jenny-min här faktiskt, om jag ska vara ärlig. :) Nåväl, som jag sagt en gång förut. Varför vara fotogenisk när man kan foto-skeptisk? :) 

Så himla glad är jag! I brist på mycket annat att göra, då det bara var de spansktalande personerna nere i kafeterian (som bara snackar med varandra på spanska, typ) så ska jag nog lägga mig och kolla på Glee och/eller Originals. :)
 
 
 
Kommentera inlägget här: