jennielundgren.blogg.se

Day two!

Kategori: Allmänt

Efter en nästintill sömnlös natt vaknade jag upp upp strax innan klockan sex, i totalt mörker. Båda mina rumskompisar låg och sov och jag behövde gå upp och förbereda mig. Jag är verkligen inte van med rumskompisar. Det är svårt att försöka samla ihop sina saker och göra iordning sig. Särskilt när golvet vid mina saker knarrar jättemycket och jag är klantig och jämt tappar saker. Det kommer bli intressant att vänja sig vid! 
 
Jag blev i alla fall klar i god tid och Natalia hjälpte mig hitta kafeterian och hur det fungerade med frukosten. Och vilka bussar man ska åka till skolan. (Som tar ungefär en halvtimme) och vilken biljett jag skulle köpa. Och vart jag skulle gå för att hitta skolan. Bottom line: hon är sjukt hjälpsam!
 
Alla nya elever blev indelade i olika grupper. Jag var med i the pink group! :) Och tillsammans hade vi en dag på sju timmar, som bara handlade om information om allting. Vi fick knappt något på papper och mindre än hälften fastnade.. så det kommer bli intressant! Hamnade i alla fall på nivå C.1, och det ska vara rätt bra för första dagen :)
 
I min grupp träffade jag en tjej från Chile som heter Camila, en tjej från Korea som heter... Jeeun.. Jeeaun.. Juuean? Assvårt, jag minns inte! En österrikare som heter Marisa. Jag umgicks med dem + två killar från Korea efter skolan.. typ Hoshum och.. nej tänker inte ens försöka! Vi sprang runt i Brighton och letade efter ett supermarket och någonstans att äta. Vilket blev Pizza Hut. Rätt märklig upplevelse att sitta sex personer runt ett bord där ingen knappt (dem, i alla fall Heheh) kan någon engelska. Vi satt och försökte härma vissa fraser från våra egna språk. Koreanska suger! Men det var kul ändå.
 
När klockan var ungefär åtta-ish insåg vi att vi ville hem, och att vi var vilse. Första dagen. Men den aktivitetsansvarige sa åt oss att gå vilse i Brighton, och det gjorde vi! :)) 
 
Tog väl en tag innan vi kom hem men.. runt nio-tio kanske? Och då hade jag tid att packa upp så att det äntligen kändes lite som ett hem! :)
 
Idag har jag blivit överväldigad över hur trevliga och hjälpsamma andra folk är! :) Och såklart, överväldigad över sju timmars information som försökte hålla sig kvar i huvudet, men misslyckades. 
 
Kommentera inlägget här: