jennielundgren.blogg.se

Dag fyra!

Kategori: Allmänt

Det är rätt så fult att jag uppdaterar en dag för sent, med tanke på att idag är dag 5.. men jag har rätt mycket att göra såatteehh.. men min kära mor skrev och frågade om det inte kom ett inlägg idag. Så jag får väl ta lite tid under tiden Game of thrones laddar ner. :D

Idag var en stor dag för mig. Det var dagen jag skulle åka stadsbuss själv för första gången. Jag var nervös, blir ju nervös för minsta lilla. Anledningen till att jag skulle åka bussen själv var för att, för andra gången, gå till ett ställe på North Street (värsta stora viktiga gatan i Brighton) för att skaffa det där jäkla ISAC card så jag kan köpa mitt busskort. 

Tänkte jag skulle fylla denna paragrafen med text om skoldagen.. men jag minns faktiskt inte om det hände något speciellt..
arna
Såå jag kör väl rätt på bussresan! Den gick jättebra och jag börjar faktiskt förstå hur bussarna fungerar här. Vilke är så himla skönt :) Nu gäller det bara att försöka minnas  titta åt rätt håll när jag ska gå över gatan.. vågar fortfarande knappt gå över gatan själv (handikappad typ). Tyvärr insåg jag när jag kom fram att jag inte hade tillräckligt med pengar på kontot eller plånboken för att skaffa ISAC cardet samt busskort, så jag skulle behöva WiFi för att flytta över pengar.. vilket är en rätt jobbig situation att inse när jag står ute på gatan som en turist. Och dessutom har ett svenskt nummer som är spärrat så att jag inte kan använda det.
   Har ju dock fått höra ryktet av en viss Jessica Karlsson att, i alla fall i England, finns det gratis WiFi lite varstans på gatan. Så jag gick upp för gatan och försökte förgäves ansluta.. tills en engelsman kom fram till mig och drog världens cheesigaste repliker. Awkward eller inte, så utnyttjade situationen, så han tillslut visade mig till ett Starbuck där det fanns gratis internet.  Lycklig som jag var, sprang jag iväg mot STA travel igen..

Tyvärr gick det inget bra hos STA jävlarna idag heller. De bad mig att komma tillbaka imorgon, igen.. Så himla typiskt! Men de är ju så himla trevliga dessa engelsmän, så kan ju nästan inte göra annat än förlåta dem. 
 
När jag kom fram till residenset satt jag först och bara chillade vid datorn.. försökte hitta ett boende till min käre pöjk som ska åka hit. Lyckades, gjorde jag också. Tror jag. :)) Efter det följde jag med några till Tesco för att köpa alkohol! Hade nämligen blivit medbjuden till, vad som verkar vara, hela EF's favoritställe, Ccco Loco. En klubb vid precis vid stranden.
   Jag ville återskapa drinken Brandbil som jag drack när vi firade Jenny :)) Meen de hade inte hallonsoda. Så jag köpte någon variant av hallonsoda. Asäckligt! Fick Redbull av någon instället och fick köra på en JägerBomb. Och träffade på en.. ah vet inte vad han kommer ifrån så vi säger asiat, som hette Super. Bästa namnet någonsin!

Efter lite illegalt förkrök på residenset i ett av rummen, sedan stack vi till Churchill Square. Det är tydligen där alla EF elever brukar samlas för att träffas innan de går ut. Och jäklar vad folk det var där! Träffade på lite av de svenska folket igen, och lite andra goa folk! 

Coco Loco var fullt av folk och glad musik. Det man ska göra där är tydligen att dansa. Så jävla hög musik och hela stället var typ som ett dansgolv. Och jag älskar ju inte direkt att dansa. Särskilt inte nykter.. eller med klängiga, fulla, väldigt svettiga killar.. sjukt olika kulturer alltså! Så efter att ha tappat bort mitt lilla sälskap smet jag hem vid 2-3 tiden och la mig. (Är riktigt stolt över prestationen där också, över 5 minuters promenad på en väg jag endast gått en gång förut. Och jag hittar fram!! Var stolta nu människor!) Åt två nutella-mackor och somnade nöjd. 

Hursomhels prövar jag nog hellre på en pub nästa gång istället, där man kan snacka och man inte har ont i öronen när man kommer hem. :) (Jag tänkte jag skulle lägga upp mingelbilderna från kvällen, men hittade dem inte. Sorry!)
 
 
 
Kommentera inlägget här: