jennielundgren.blogg.se

15 & 16 tillsammans!

Kategori: Allmänt

Hej!

Nu har jag varit dålig på bloggandet, och dagarna börjar flyta ihop.. Jag har det fortfarande bra, of course. Har mest varit i skolan och tagit det lugnt med kompisar efter skolan. Så detta blir nog inte så intressant. ;)


Men har varit på ett litet mysigt café i The Laines.. eller The Lanes, lite osäkert för det finns två varianter och jag mixar ihop dem tyvärr. Caféet hette Nest och jag var där med Minke och Sarah. Åt en panini och en brownie, vilket antagligen var den godaste brownien jag någonsin ätit. Drack rosa lemonad också, inte riktigt min grej.. Vi blev även bjudna på en kakbit av de som jobbbade där, så trevligt så! De fick en att känna sig som hemma där, så de vet verkligen hur man ska behandla sina kunder :-) Efter det gick vi runt i lite småbutiker på gatorna som finns i Laines/Lanes. Butikerna är väldigt mysiga där. Vi var bara inne i några stycken, så jag måste nog ta mig tillbaka dit och kolla igenom fler!

Efter detta åkte vi hem, böt om lite och drog till stranden vid Hove. Solen har nämligen varit här och hälsat på lite! 

 
 
Efter att ha njutit av utsikten ett tag drog jag och Minke till Tesco för lite shopping.. av det tråkiga slaget, mat. Men har skippat pastan två dagar i rad nu och ätit bakpotatis och röra! Så jäkla gott, och så bekvämt för jag behöver inte använda de äckliga stekpannorna eller grytorna. Då slipper jag även diska dem efteråt haha. Men jag blir inte helt mätt av en potatis och röra, de är inte jättestora. Så det blir oftast en macka eller toast efteråt. Känns som jag äter sjukt mycket, men det är väl bara för jag äter typ en frukt till lunch.
 
 Tittar på Game of Thrones med Natalia här också. Båda följer serien lyckligtvis nog, så det är lite roligare med sällskap till avsnittet. :) 

Jag har även Skypat för första gången med Stefano. Känns dumt att prata med en dator typ, men det var kul! :) Och jag har även bytt SPIN-class i skolan. Det är en "Special Interest Class" man väljer första dagen. Jag fick inte välja min SPIN-CLASS första dagen, utan blev automatiskt inlagd i Communication. Men nu har jag tvingat mig själv att byta till grammatik, för vi har haft några lektioner där vi bara snackat grammatik och jag förstår INGENTING! Särskilt inte på engelska. Och vi ska tydligen kunna betydligt mer än grunderna på min nivå. Folk blir chockade när jag säger att jag typ bara vet vad ett verb, adjektiv och substantiv är för något. Så jag måste börja från scratch och lära mig skiten en gång för alla. Wish me luck, för jag förstår verkligen ingenting av grammatik. -.- Vissa försöker förklara, men det har varit hopplöst hittills. Hoppas lärarna lyckas göra ett bättre jobb.

Så nu har jag lektioner till kvart i sju på onsdagar, Jippie! Lär ju vara lagom trött efter den tiden. :))

 
 
 
 
Kommentera inlägget här: