jennielundgren.blogg.se

44 - Tisdag

Kategori: Allmänt

Tjenaretjenare!

Sovmorgon idag med. Sov i vanlig ordning skit ändå. Började med communication där vi snackade lite om politik eftersom det precis varit eu-valet eller whatever.. insåg återigen hur sjukt dålig koll jag har på allt som har med politik att göra. Jag har försökt lära mig, men det åkter in genom ett öra och ut genom det andra.. och ja.. tråkig lektion helt enkelt.

Efter detta var det dags att träffa vår nya lärare, Calum Turner. Det var hans första dag. Han verkar väl trevlig och så. Lite tråkig, men ändå som en rätt bra lärare. Självklart finns det rum för utveckling eftersom det var hans första dag. Men han gjorde bra ifrån sig!

Dock kom kontors-killen (som tog hand om vår förre hemske lärare John) och tittade på lektionen sista 20 minuterna under dagen.. och då hade inte Calum styrt upp lektionen speciellt bra. Kontors-killen såg inte alls road ut, och efter lektionen tog han undan fyra av oss för att fråga hur vi tyckte det hade gott. Men tre av oss hade bra saker att säga och en av oss var väldigt skeptiskt. Så kontors-killen var rätt nöjd ändå sen, och bad oss prata med honom i slutet av veckan igen för att rapportera. :)

Så DÄR gjorde EF något bra, woopwoop! De lärde sig från John-misstaget och snackar nu med oss på en gång för att lyssna på vår feedback!

Efter detta var det lite sent så jag åkte hem, lämnade mina grejer och stack iväg till Tesco för matshopping! Hade planer på att laga en stor måltid och äta på den i några dagar.. och jag blev lite stolt över resultatet ;) 

 Det kanske inte ser så smarrigt ut men.. Currykyckling! Alltså kyckling, bacon, papika, äggnudlar och nötter! Och lite creme fraiche och kryddor såklart. Det var en av recepten som jag satt och samlade ihop för ett tag sedan. ;) Billigt, enkelt och snabbt.

Eller ja, det hade varit snabbt om man var i ett normalt kök och inte i ett äckelkök som de vi har utan skärbrädor osv. Testa ni att strimla bacon och kyckling med kassa knivar med maten fortfarande liggandes i sin förpackning. (Bänken kan man inte lägga på, för fan vad äckligt det är där på.) Men ja..
Funderar på att köpa mig en egen panna för det brände fast massor i botten även fast maten var okej, så allt smakade liite bränt i slutändan men.. med en ny panna skulle det vara perfekt! ;) 
 
Efter måltiden och disken väntade sängen på mig.. blev att smälta maten (åt alldeles för mycket) och knappa på datorn eller vad jag nu gjorde under tiden. Var väääldigt sömnig så var nog knappt vaken hahah. Men samlade kraft inför att starta mina två 30-dagars utmaningar! Vilket jag gjorde! Så nu är det igång. Hoppas jag kan hålla det bara.. håll tummarna? :|


 
Kommentera inlägget här: