jennielundgren.blogg.se

41 - Lördag! :)

Kategori: Allmänt

Här blev det ofrivillig sovmorgon! Glömde ställa alarm och vaknade tjugo minuter över tio.. alltså tjugo minuter efter att frukosten stängt. Det var väldigt deprimerande. Speciellt när jag gjorde min egna frukost och insåg hur mycket jag uppskattar den vi får. Jag rostade mitt bröd (som inte är så gott) och slängde på lite smör och ost och gjorde en äggröra. Äggröran blev vit av någon skum anledning och såg jätteäcklig ut.. Smakade rätt i alla fall. Men saknade flingorna och toasten och gah!!

Efter detta blev det ett farväl till Valerie som åkte hem. Japp, alla åker hem! :( Och efter detta gick jag upp på mitt rum för att fixa iordning mig. Ville gå till Tesco och köpa mat och sedan bege mig ut efter jakt på ballerinaskor. Det tog 10 minuter sedan öste regnet ner. Tappade totalt lusten att bege mig ut hahah. Även när solen sken igen var lusten borta. 

Jag gjorde schema på de två 30-dagarsutmaningarna som jag tänkt börja på. (Hade börjat en gång förut men lyckades bara med halva.. men denna gång har jag med dem på min bucket list. Så nu måste jag göra dem haha. ;)) Och fixade iordning lite skolgrejer. Och tittade klart på Sherlock! Känner mig tom inuti nu. Och nästa säsong skulle komma TIDIGAST 2016. Hur kul är det då eller??

På eftermiddagen mötte jag upp Kelly och Minke för vi skulle ut och äta tillsammans. Vi skulle äta på restaurangen som Marine har börjat jobba på. :) (Hon har slutat EF men ska stanna i Brighton.)

Japp, jag satte mina fötter inuti en Seafood restaurang.. Den var liten och söt.. men skenet bedrog, för där inne väntade dem sämsta servicen jag varit med om. (Inte på grund av Marine, hon var duktig haha.) Det tog en kvart innan vi fick menyer att kolla i för det var fullt. De resterande som jobbade var inte speciellt trevliga. Flera gäster fick sin mat efter att deras sällskap hade ätit upp sin mat. Vi beställde en korg med färskt bröd men fick inget. Gäster satt ute i regnet och påpekade det, men managern gjorde ingenting. Sista gången gästen kom in var hon (självklart) ursinnig och sa att de inte ville ha någon mat. Självkalrt ska de inte sitta ute i regnet. Det managern hade att säga var "Det var ni som sa till mig att ni ville sitta ute. Vad vill ni att jag ska göra? Få regnet att sluta???" Och hon lät så sjukt bitchig. Varenda kund som hade något att klaga på fick det slängt tillbaka på sig i ansiktet. 

HURSOMHELST!
Jag beställde min första vegetariska rätt någonsin (surpriise. Ingen seafood här inte. Det fanns en kötträtt men den kostade typ 150 kronor. Alldeles för dyrt för lille fattiga mig.)

 
Pastarätt med en jäkla massor av grönsaker. Nyttigt :D
Denna maträck fick jag vänta på i 40-50 minuter kanske.. Och den kostade runt 90 kronor, smakade inte så mycket (innan min peppar och salt attack) och var kanske värt 40 kronor smakmässigt? De andra tyckte det såg ut som en mikrorätt från Tesco hahah. Det stämde ganska bra men.. mätt blev jag i alla fall! Tänker aldrig gå tillbaka dit. Ingen chock kanske? ;)

Efter detta hade vi planer på att sticka till Churchil och va sociala.. men det var regnigt och kallt och blåsigt.. så istället köpte vi lite gott på Tesco och åkte tillbaka till residenset och var sociala i kafeterian. 
 
 
Fick smaka på detta goda av Minke: Stroopwafels! Eller holländska våfflor typ.. Det är så fint här för alla bara bjuder varandra på saker. Kommer sååå rulla hem till Sverige haha. :))) (smiley med dubbelhaka)
Efter detta spelade vi lite biljard och jag var skrattretande värdelös. Underhållning för resten iaf. :) Mötte Kelly i en "match" och förlorade. Mötte Hamza (en kille från Libyen) som var helt grym..och självklart förlorade. lite pinsamt. Vet inte vad som hände, jag hade lärt mig att spela men det har tydligen försvunnit.. Får nog spela på nätterna själv och öva upp mig hahah. Nej men det är kul, så det är bra att det finns lite sådant här på residenset. :) 

Efter spelandet bestämde vi oss för att kolla på film och det blev The Lake House. I like! Alla fyra satt och halvsov dock men haha. Tyvärr, när jag gick upp för att lägga mig, blev jag piggare än under hela dagen och hade svårt att somna. Självklart :)) 

Men det var en rätt schysst dag och en väldigt nice kväll! :) 
 
Kommentera inlägget här: