jennielundgren.blogg.se

Tors - Fre (53 - 54)

Kategori: Allmänt

Då fortsätter vi!

Torsdag.. det enda jag minns att vi gjorde i skolan var ett nytt level test för att kolla om vi ska flytta upp eller inte och att det var aaaaassvårt. Under hörförståelsen pratade kvinnan i klippet i 320 km/h väldigt slöddrigt, det var sjukt ointressant och frågorna man ska läsa och svara på under tiden (vilket för mig är nästintill omöjligt) kommer inte i ordning.. Sedan har man tidsbegränsning att göra två eller tre hörförståelser på en halvtimme med.. Aj, aj, aj.. chockerade nog fick jag typ 60 % på dem haha, vilket är rätt bra! Läsförståelsen var också omöjlig, men fick bra procent där med! Minns inte vad bara. Och på grammatiken fick jag 100%, woo! Men den är alltid lättast.Nåväl, hela klassen ska flytta upp en nivå i alla fall. :)

Så jag var tydligen i toppen av klassen, wohoo! Men ÄNDÅ gav läraren mig ett B i betyg den veckan med kommentaren "good". Och efter Minke är jag den som pratar mest i klassen.. känns rätt orättvist? Den enda läraren som gett mig ett B var den hemske läraren John Savage hahah, och han gav mig kommentaren "very good". xD
 
Känns speciellt orättvist när det känns som lektionerna enbart är repetition av saker jag redan vet. Lär mig inte speciellt mycket här.. Men detta har gettt kedjereaktion av många internskämt mellan mig och Minke hahah, så DET är ju bra! Men tyvärr minns jag inte vad mer jag gjort.. 

Under fredagen däremot slutade jag skolan 11:25 efter en rolig lektion. Temat för veckan har varit "Jokes". Så denna lektion satt vi med var  sin iPad och tittade på Stand up Comedy shows på YouTube! Fick även uppdraget att hitta en svensk ståupp komiker med antingen engelsk show eller engelska subtitles. Tänkte att jag skulle visa Magnus Betnér, men det tog mig aslång tid att försöka hitta en som var lämplig nog att visa för folk i klassen.. och komiskt nog hittade jag inte ett enda klipp med honom som skulle vara passande haha. x) Min lärare är känslig över sådana saker och vilket språk vi använder.. och klippen jag hittade avhandlade Magnus prostitution, mycket om religion (och det är många religiösa på denna skolan..många!) och sex.. Haha, men kul var det!

 
Efter skolan skyndade jag mig hem för att byta om lite smått (vädret var jättevarmt!!) och lämna skolgrejerna och far sedan tillbaka till skolan igen för att möta upp Marine, Minke och Laureen för picknick på strandeeen! :D 
 
 Cuties helping each other out! ;) 

 

Tyvärr fick jag den fulaste bonnabrännan någonsin.. Hade byxorna uppvikta så mycket som möjligt, men var barfota. Så mina fötter och foteder är bruna sedan har vi ett sjuk tydligt sträck, men bara på framsidan, sedan är resten vitt. Det är så sjukt fult. Vet inte vad jag ska ta mig till hahah! Det var sjukt härligt att vara på stranden dock! Bara det att vi var precis breve nudistområdet.. såg lite för många (gamla gubbiga) nudister påväg till vårt område men hela sin härlighet framme, fy fan.. DE har åtminstonde inga bonnabrännor.. 

På kvällen gick jag ut till nattklubben Pryzm i sällskap med lite av de nya folket som kommit hit. Luna, Jamie, Diego, Simon och Paulina (fast hon är inte ny.) Det var en fest som kallades Boca Boca och de spelade raggaeton och sådan musik.. och majoriteten ville vara just i latino rummet eftersom de är från sydamerika hahah. Röra höfterna är verkligen inte min grej så det kändes mest awkward.. men under natten försökte de lära mig dansa salsa! Och jag är sjukt värdelös, men det var kul ändå haha! Lyckligtvis spenderade vi en hel del tid i någon lokal en trappa ner där de spelade vanlig party.musik där jag fick köra den fula typiska nordiska stilen - stå och vifta med armarna, haha. 

Blev en lång natt. Efter nattklubben, vid halv 5 tiden, gick vi till stranden käkade lite mat. Sedan tog vi en taxi hem. Hade jag varit vaken liite längre hade jag sett soluppgången, hade varit lite coolt!  Men detta var dock kvällen där jag antagligen sprängde vänstra örat eller något, för jag har inte direkt hört något på det sedan natten.. Aj, aj, aj! Så inte värt det! Går inte ut så mycket här, men nu när jag väl gör det så går jag ut och blir hörselskadad. Tyypiskt!

XOXO, Gossip Girl!


Kommentera inlägget här: