jennielundgren.blogg.se

Mån - Tors (64-67)

Kategori: Allmänt

Ny vecka! Temat för veckan i skolan var News och det är sjuukt tråkigt.. haft temat förut i lägre nivå. Nya läraren (jajamän, självklart ny lärare) Anna verkar bra! Förstår inte riktigt hennes lärarstil men.. Hon frågade mig och Minke i tisdags om vi ville flytta upp en nivå pga att vi gör klart uppgifterna dubbelt så snabbt än de andra, woot woot. :)
 
Så nästa vecka kanske jag är i C2.. Så då kommer det nog äntligen bli utmanande för mig! Har dock fått höra att det går 8 svenska tjejer där nu och det känns inte alltför lockanade. Har börjat undvika svenskar för jag inte vill snacka svenska, det känns så konstigt. xD Börjar för övrigt fundera på vilken nivå jag hade hamnat i om jag hade fått göra placeringstestet när jag kom hit, som man egentligen ska göra.. Jag fick inte göra det pga att det var tekniskt strul på min sida. x) "It's EF!"

Har inte så mycket att tillägga egentligen. Har inte mått så bra de senaste dagarna och har mestadels varit i skolan och sedan gått hem och lagt mig och sovit i flera timmar. Snackat med lite folk i kafeterian som glor på fotbollen osv osv. Känt mig riktig tråkig men, what to do? //dead

 
Minke, tjejen med femtio guldstjärnor, offrade sig att följa med mig till health centret idag, trots att det är hennes födelsedag och hennes föräldrar väntade på henne. Evigt tacksam för det då jag är lite rädd för sådana ställen hahah. Gick dit på grund av att jag fortfarande är döv på mitt öra sedan två veckor tillbaka. Doktorn sa att mina öron inte var skadade (fyfan vad glad jag var att höra detta, bästa jag hört på länge) men att jag har vätska i örat? Därför låter det som att allt är under vatten.

Så jag fick åka till Boots och köpa lite tabletter. En som gör mig speedad och en som får mig att somna.. Känns som det kommer bli spännande dagar framöver haha? Men ska bli så skönt att höra igen, då kan jag umgås normalt igen med folk på ställen där det är lite högre ljud. :D (För det funkar inte alls nu.)

Har även testat ett nytt matrecept av de jag letade fram för några veckor sedan och gjort en till stor rätt för ett par dagar framåt. "Lindas kyckling paneng" eller något sådant. :D Kunde inte köpa rätt krydda eftersom den chockerande nog inte fanns på enorma Tesco (insåg precis hur jääävla tråkigt hela inlägget är, förlåt hahah) och fick köpa en annan krydda istället, och herregud hur stoppar man mig med detta nonsenset? Hursomhelst: Mediokert slutresultat, men slipper laga mat under helgen. Wooho!

Har även haft mina två första Film studies lektioner. Vi tittade på Into The wild och diskuterade lite smått. Gillade verkligen filmen och jag tror det kan bli en bra spin-class. Asbra lärare, chill ämne där jag faktiskt tror jag lär mig mer än under en annan värdelös lektion där vi knappt gör något värdfullt. ^_^
 
Har fått en ny rumskompis med nu!! Minke har fyllt 18 och flyttat upp till vår våning :D (är man under 18 bor man på de lägsta våningarna).
 
Peacce out!
Kommentera inlägget här: