jennielundgren.blogg.se

50 - Måndag!

Kategori: Allmänt

Hallåhallå!
 
Denna måndagen (/förmiddagen pga försening...självklart, det är ju vår familj det handlar om haha) for vi iväg till London för att möta upp Emelie & Alex och turista lite smått där. Tågresan till London tar bara en timme, så det är bekvämt! Förutom just denna dagen, för jag var alldeles för bekväm/trött och ville fortsätta sova när vi kom fram. Menmen! Första gången i London för mig i alla fall!
 
Tågstation Brighton. Mamma i farten! En lite stor del av stationen.

En liiten, liiiten del av stationen Victoria station. Här satt jag och väntade ett tag medan föräldrarna klurade ut hur vi skulle ta oss till deras hotell. ;) 
Och de fick reda på att vi skulle åka tunnelbana så vi gick dit endast för att få reda på att den var ur funktion.. så det var helt kaos på stationen, speciellt vid bussarna som vi försöke komma med. Vilket vi insåg var omöjligt, så vi åkte taxi tillslut istället. Sjukt vad svårt det måste vara att va taxi chaufför i London. Sjuukt stor stad och många gator att hitta. 

När vi varit på hotellet en stund kom även Emelie & Alex dit, woo! :) Även de hade med sig djungelvrål. Fast den enorma påsen. They win. Haha, nej men det är fortfarande lika uppskattat. :D 
Så efter att ha hälsat lite smått sådär så tog vi en annan tunnelbara för att åka in mot centrum och äta osv.  

Som vanligt hade vi svårt att hitta ett ställe som passade alla. Men vi insåg att vi var tidspressade och gick in på Nando's. De skulle tydligen vara snabba. Tydligen. Tror det var någon form av sydamerikansk kedja av något slag? Jag vet inte, deras försäljningsidé var nog lite stark, grillad kyckling. Så vi beställde maten och satte oss och vänta. Emelie och Alex fick sin mat rätt snabbt men vi andra tre fick vänta lite över en halvtimme på maten.. De fortsatte säga att de skulle "ta en kvart" eller "några minuter till" haha. Stackarna, var nog inte lätt att hantera stressade oss. Vi hade nämligen en appointment till Madame Tussauds. Vi hade med andra ord 25 minuter på oss att kasta i oss maten, när vi tillslut fick den, för att gå till Tussauds. Dessutom skulle vi få skynda oss igenom muséet då de stängde klockan 6 med.. aj, aj, aj.
.
 
Vi hann! Otroligt nog, Och lyckligtvis behövde vi inte springa igenom Tussauds heller :) De verkade ha öppet lite längre för de som kom sent. Tyvärr har jag inga roliga bilder därifrån då jag mestadels gick runt själv där inne, haha. Men har lite av mammas bilder med!

 
WOW SÅ COOLT. Eller något. Förstår inte riktigt varför jag är orange på bilden heller hahah. Men självklart var jag tvungen att få en med Deppan. 

Fortsätter väl i Pirates of the Caribbean-stuket och snappar en bild med Bloomman med. Skiter i om det är en docka nu - men det kändes nåågot underklätt. 
 
Så cool!

 
Fick äben göra 4-d bion.. den va ju rätt lame då men.. Jaja!

Efter detta vandrade vi runt i London utan mål.. liite för stort för min smak! Började nääästan lära mig tunnelbanesystemet efter viss guidance av Alex, det kände jag mig lite stolt över i alla fall haha! Vi satte oss till sist ute och tog en drink och chillade.

Vet inte riktigt vad som pågår här.. ;D 
 
Yeah, min cider.. som va rätt torr och besk. Med andra ord inte som jag föredrar den. Men den gick väl att tvinga i sig. Ser ju fräsch ut i alla fall ;) 

Efteråt så drog vi tillbaka till Victoria station igen så jag fick åka hem i rimlig tid och sova, då jag var död. Var lite tråkigt att åka tåget ensam i en timme, men det gick rätt bra ändå. Kämpade mest med att försöka hålla mig vaken! Och att inte använda mobilen för mycket då de inte fanns kontaktuttag på tågen? 1-0 Sverige - England?

Nu blev det skönt att komma hem till vanligheterna igen och återhämta sig efter en helg med jäkligt mycket promenader osv med föräldrarna. ;) 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: