jennielundgren.blogg.se

Tors - Tors (81 - 88)

Kategori: Allmänt

Hej på er! Här kommer en vecka på en gång. :-)
 
Torsdag:
Idag träffade jag min nya klass för första gången, den verkade bra! Och jag var inte så positiv till läraren innan, men nu efter att ha haft henne verkar hon lovande. :) Märktes direkt att det var en högre nivå, thank goood! Efter skolan köpte jag och Laureen lite picknicksgrejer och satte oss på stranden för att ta igen lite då vi knappt snackat på ett bra tag, haha. Så det var trevligt! :)

Sedan kom Rebecca med sina vänner och vi låg och chillade och göttade i solen med det uuuunderbara vädret! Brände mig såklart, IGEN. Men inte så mycket :-) Men vädret Vädret var så pass underbart att jag bestämde mig för att gå hem från piren till residenset. Onödigt att trängas på asvarma bussar när det går att gå bara man inte är för trött. :D Efter detta spenderade jag mer tid på stranden i Hove och sedan det gamla vanliga: Tesco, käka osv osv. :) Gjorde även en läxa (OMG!) Kathy, min nya lärare, är alltså en person som ger väldigt mycket läxor. Till skillnad från ALLA andra lärare som jag haft hittills, vilket är många! Så det kan ju bli intressant. ;) 
 
Fredag:
Eftersom vi helst hade badat dagen innan men inte hade badkläder så återvände jag, Rebecca och hennes vänner dagen efter för detta. :D De flesta av oss badade i alla fall. Var först ganska tveksamt för det var lite kyligare idag för det blåste mycket, men när vi väl kom i vattnet så var det så himla underbart! :D Vi simmade ut till stenmuren man ser ute på bilden och klättrade upp på den.. tyvärr skrapade jag upp min fot och mina fingrar så blödde ganska mycket när jag kom upp igen.. oops.. Men skönt och kul var det ju i alla fall, haha! :) Hängde på stranden tills jag hade torkat sedan.
 
 Gisella som jag knappt träffat, Kazuki & Shintaro begraver Yuzuke.
 
Sedan kom jag hem och duschade och fixade mig och slängde i mig lite mat, vi skulle ut denna kväll! Så möttes upp på Crowns innan för att sedan bege oss till Pryzm. ;D 
Daisuke, Ryo & Mara.
 Rebecca & behöver jag ens nämna? Alla vet. ;) (Jag vill ha creds till att jag minns namnen - assvårt med japanska namn!) Det var en riktigt kul utekväll! :) Rebecca visade ett  dolt rum på nattklubben där de spelade Michael Jacksoon, Queen, Britney Spears, Macarena-låten och annan 90-talsmusik. Där have vi ju lätt roligast, än i de andra rummen där de såklart spelar massa Swedish house mafia och sån skit.. Kom hem vid halv 4 och la mig så fort som möjligt :) Var gaanska trött då jag hade vaknat 6 samma morgon.. haha. 
 
Under lördagen låg jag i sängen rätt stor del av tiden. Försökte återhämta mig efter veckans missade sömn.. jobbigt att vara uppe hela natten med ju.. Skrev lite i bloggen här (uppdaterar lite då och då men sparar som utkast.. aj då..) Tittade på serier, åt nutellamackor som frukost/lunch och chattade med folk! Luugn förmiddag. Det hände dock något kul att ett jäkla fiskmåshuvud plötsligt appeared preciis utanför fönstret. Jag tänkte: Vafan?? Så visade det sig att min rumskompis idiotiskt nog hade lagt ost i fönstret (vet inte varför? men den var i en påse i alla fall) som fiskmåsen snodde och försökte komma åt hahah. Vi hade fiskmpsar utanför fönstret resten av dagen efter det.
 
Satt sedan och gjorde i ordning mig i slow motion för att möta tjejerna och äta på mexikansk resturaung: Las Iguanas.
 
Jag beställde Fajita med kyckling, så alla tallrikar där framför mina händer är mina hahah. Och jääklar vad gott det var! Som vanligt slår fajitas tacos med läääängder. Det var dock sjukt mycket folk här då ungefär 4 stycken olika grupper hade möhippa här och de var knappast små grupper om man säger så.. Så det förstörde lite, vi (mestadels döva jag) kunde inte höra varandra även fast vi satt vid samma bord och snackade. 

Efter maten stack vi till Crowns för att vara lite sociala till Rébeccas sällskap kom: japanerna! Egentligen skulle vi allihopa dra till en gay pub/klubb bara för att testa haha, men jag var verkligen jättesömnig så jag satt där och socialade ett tag tills de drog till puben, och jag åkte hem. :)

Söndag var jag typ arg eller irriterad hela dagen, helt utan anledning?? Eller ja, inte heelt ,mycket beror på EF.  Men det kommer senare. Och när man redan är irriterad på allt så lägger man märke till varje liten detalj som är fel? Exakt sån var jag. Allting kändes extra jobbigt bara för det, hahah . Satt och försökte skriva en uppsats hela dagen, tog aslång tid för hade ingen inspiration, jobbigt.. Fick heller inga nya lakan eller ny handduk i sängarna vilket jag skulle fått fyra dagar tidigare, men då sa de att de skulle hända under helgen (Haft dem tre veckor.. och det är väldigt varmt här om nätterna.) Sa till tre gånger, men inte fan hände det! Sa till tre gånger.. bad även min rumskompis gå ner och säga till om inget hände eftersom jag skulle iväg, men självklart gjorde hon inte det heller! Vilket var illa för jag stört mig hela dagen redan... Var sååå irriterad haha. Lata jävel, varför ska jag jämnt behöva ta hand om det? Pfft.  


Sedan åkte jag iväg mot den stora skärmen för att möta upp Laureen och Rébecca. Vi skulle kolla på Catching Fire som de visade. Dock var de väldigt sena och jag stod och väntade.. lite rastlöst och jobbigt när jag redan var anti allt. Men vädret var rätt fint och jag stod i skydd mot den starka vinden. Och när vi väl satt ner och snackade sen blev jag på mycket bättre humör! Lite change of scenery behövdes nog. ;) Tyvärr blev det aaalldeles för kallt när solen försvann och jag blev väldigt hungrig så såg bara sisådär halva filmen.. 
 
Kom även extremt mycket nytt folk hit idag (nooooo!) och EF har schabblat sig så vissa fick vänta på att komma in till några rum heela dagen och de hade massor av andra problem hah, perfekt! Här stod en hel grupp med upprörda tonåringar, naaw stackare. Kommer inte bli lättare under tiden ni stannar här, tyvärr! 

Resten av kvällen försökte jag göra kalrt min uppsats, hade ingen kvällsmat så åt Pringles (-.- hatar att de stänger köket på nätterna - därför har jag ingen kvällsmat) och sedan gick jag direkt och la mig!
 
 Måndag
Denna bild fick jag av Minke som hon såg på en tjej från residenset.. Jag är sjukt glad att jag inte började halv nio denna morgon.. för detta är alla folk som köade inför frukost och sen några av dem som väntade på bussen.. Slår vad om att det han komma typ två bussar innan alla hade hunnit åka med. Aaalldeles för mycket folk. Kön leder liksom ut i tvättrummet. I vanliga fall brukar det knappt vara någon kö alls, haha..
 
Jag startade i alla fall kvart över 2.. och under mina 5 minuter på busshållsplatsen hjälpte jag tre (!!) personer med bussarna. Snacka om att jag jobbar upp en god karma? haha. Det var en lång dag.. längre än vad jag visste, vi slutade tydligen kvart över sex och jag trodde vi slutade mycket tidigare än så.. (Har ett helt nytt schema) Så jag hade inte med mig något ätbart.. Var såååå hungrig! Egentligen hade jag behövt komma hem, gå till Tesco och handla mat för veckan, laga den och sedan äta.. men var typ svimfärdig på bussen. Såå, slutade med att jag och Natalia köpte en pizza var och satte oss och kollade på White house down. Sedan satt vi bara och snackade om random saker om Sverige & Spanien.. Hittade typ sidor med "typiska fakta om svenskar" och sedan samma sak om spanjorer.förvånansvärt kul faktiskt!
 
Tisdag och Laureens födelsedag, wooho! Tidig morgon för skolan, men vi slutade rätt tidigt också. Så skulle ha följt med gänget till stranden och käkat lite gött för att fira henne. Dock var jag tvungen att rusa hem och Skypa med mina kära föräldrar om EF's katastrofala service och hjärndöda/mentalt eftervblivna personal. Lova mig detta: Om ni vet någon som tänker åka på språkresa: Säg att EF är det sämsta valet de kan göra. De är sjukt dyra, mycket dyrare än alla andra skolor men antagligen lika bra, eller ännu troligare myycket sämre.. De bryr sig bara om pengar och skiter i dig! (Detta var vad jag menade tidigare till varför EF gjort mig arg tidigare i veckan.) Hursomhelst bestämde jag mig idag för att åka hem tidigare från helvetesEF (missförstå mig inte, Brighton är helt undeerbaart! Bara EF som är totalt värdelösa.) Så jag kommer hem i början av augusti istället för precis i slutet av augusti. Woooohoo! :D  Så jag ändrade mina flygbiljetter (seriöst,  enbart ändra datum kostar 920 kronor. Sjukt. RyanAir är också bara intresserade av dina pengar.) och sedan slängde jag i mig lite mat eller något och fixade mig. Även städarna kom in här för att byta sängkläder när jag och den rumskompisen )som inte sa till personalen tidigare i veckan) satt och fixade med vårat.. Städaren böt bara min och Natalias sängkläder, men inte hennes! Hahah, min evil och tysta hämnd var att jag vägrade säga till städaren att han borde byta hennes med. Ville hon få dem bytta kunde hon säga till själv, hon satt ju precis där.. Vilket hon inte gjorde..  >;)

Senare åkte till Crowns för att möta upp gänget, fira Laureen mer och kolla på Tyskland - Brasilien. Roligare matchen jag sett, tror jag, med Tysklands underbara 7-1 haha. 
 
 Haappyy!
 Hej blixt!!
Åkte hem efteråt, fixade mig för sängen och somnade typ direkt! :)
 
Började min onsdag med att signera papper på att jag åker hem, wooho. Sedan blev det bara sämre: Hade lecture med min gamla HEMSKA lärare Helena som behandlade oss som barn.. och hon gjorde den sämsta lecturen någonsin. Nya elever satt och skruvade på sig när hon fjantade sig och jag fick till och med frågan om föreläsningarna alltid var sådär, hahah..  Dessutom, eftersom jag skrev på papper och snackade med efterblivna EF kontoret i Sverige på telefon så blev jag 3 (OMG) minuter sen när jag gick in i salen. (5 eller 10 minuter ska vara okej.) Hon gav mig värsta mördarblicken och ville knappt släppa in mig "You're Late. >:(" ...Sjuk kvinna! 

Denna onsdagen var min första långa.. brukar ha två lektioner, hade 4 eller 5. Var helt utsvulten och död. Så släpade mig till bussen för att komma hem.. den tog aslång tid.. baaara för att möta Mehpare (rumskompis) precis utanför busshållsplatsen hemma och bli övertygad på att hon skulle bjuda mig på turkisk mat. Så bara sätta mig på samma buss igen, hahah! Men har dodgat att handla mat hela veckan nu, har ätit enbart typ pasta och sånt fattigt för att slippa handla haha. Knappt ätit kött. :( Så det var rätt skönt att slippa det igen när jag var levande död, som vanligt. 
 
Förrätt var en soppa, med lite bröd. Var sådär, smakade inte så mycket. 
Och huvudrätten var bilden: Så tallriken med tomater och skit åt jag inte, av uppenbara skäl.. Så var det pilao ris och turkisk yoghurt.. och det andra skulle jag inte kunna nämna om jag ens försökte. Det var typ grönsaker som aubergine, paprika och typ.. vitlök, vet inte vad resten var. Och sen kött. Köttbitarna fick mig att vilja spy, men grönsakerna dög.. fast inte i längden kanske. Det fanns INGEN al dente (ojoj,fancy ord) ord på maten över huvud taget och tillslut växte det bara i munnen. Delvis för jag var rätt så mätt av soppan, haha! Maten smakade.. nyttigt? Hah..  Men det var inget jag ångrar jag testade, det var en erfarenhet! 

Efter detta var det bara rulla hem i full fart, skriva en uppsats (som blev rätt kass i slutändan) som tog aslång tid och fixade sedan lite mer läxor.. fick huvudvärk och fick lägga av.. var nästan sovdags ändå! Skrivit med mamma dock och blev väldigt hoppfull för vi kanske kan åka till Smögen ett par dagar när jag kommer hem. Hooppaaas. :D 

Torsdag
Sov helt värdelöst, mer än vanligt. Hade tacksamt nog kort skoldag 8.30 till 11:25. Så fick jag frågan att hänga med och äta på ett ställe som heter Sushimania.. var lite tveksam, var knappt hungrig och var såå trött. Men bestämde mig för att följa med ändå. Tog år att få en buss pga av allt folk (och vi var 12 pers som skulle få plats) så jag hann bli väldigt hungrig och blev piggare av sällskap och mat..
 
Beställde curry, ris, grönsaker och marinerad sedan stekt kyckling. SÅÅÅÅ gott! Och sjukt billigt, betalade runt 35 kronor för denna måltid? Och då är det verkligen japansk mat också. (Approved av japanska kompisar.) Så hit vill jag ta med Jenny och Jessica när de kommer. :D Efter detta började det spöregna och jag hade inget paraply så jag skyndade mig hem och fixade iordning datorn osv för att skypa med Jenny! :) Trevligt, hon kunde visa lite av sin nya lägenhet haha. Snackade ett rätt bra tag. Efteråt gick jag och Natalia ner och lagade mat, och fick reda på att städarna slängt både hennes och lite av min mat som var heelt okej.. jävla EF.. och sedan tittade vi på Austenland - en film som är så kass att den är bra. Dock somnade jag och missade en tredjedel, men var helt slut som sagt haha. Så var bara gå direkt till säng efter det. :) 
Kommentera inlägget här: