jennielundgren.blogg.se

Mån - Tors (71 - 74)

Kategori: Allmänt

Helloo! Fortsätter med mina sena, numera fullmatade inlägg.. förlåt. Detta var aldrig planen. :)

Måndag IGEN. Har varit här ungefär min halva tid nu..Känns nog rätt skönt faktiskt.
Som varje måndag började jag halv åtta. Temat denna vecka var communication. Snacka om sociala medier och grejer, som om vi aldrig har gjort det förut..? Då menar jag inte bara här i min lilla värld i Brighton, utan även hemma överallt! 

Efter skolan fick jag frågan att följa med och äta lunch.. vilket var perfekt, jag var svätande! Så åkte med massor av folk till Mucho Burrito. Köpte en burrito med marinerad och grillat kyckling, ris, paprika ohc sallad, salsa och sour cream. Asgott var det!

Efteråt var det dags för gruppen att gå till stranden, så jag fick tyvärr ta mitt solbrända jag och gå hem med Minke. Drog dock med henne till HM först för att titta efter ballerina skor. Fail, självklart. Kommer aldrig hitta några. :'( Och hemma följde jag med Minke ned till kafeterian och tittade på Holland - Chile. Fast jag tittade knappt, börjar tröttna på fotboll.. satt mest med mobilen och skrev och satt ute och snackade i andra halvlek, och fastnade där hahah. Det var dock sjuuuukt varmt. Fortsatte kvällen med att sitta och snacka, äta lite pasta m. kyckling och sen gick för att duscha. Sedan var målet att lägga mg och titta på True blood som äääntligen har börjat. Men istället somnade jag, vilket nog var lika bra. :D 
 
Har träffat min nya bästa vän som gjorde min dag också:
 Sjukt gosig katt som bor nära residenset.. får bli min vikarie för Bamse!
 
Tisdag! 
 
idag var det ännu en sovmorgon! Vilket inte hjälpte ett skit för jag sov extremt dåligt.. hade konstiga, irriterande drömmar, vaknade av kramp i benet vilket följdes av hostattacker och självklart blev jag kissenödig och geez, mycket spring för en tidig morgon!
 
Sedan satt jag på min lektion och fick reda på att lilla Bamse hade sprungit bort hemma.. (via Stefan som såg det på facebook, fyy på er föräldrar ;)) Blev såklart orolig, lilla CP som är vilse i världen.. :/ Och på film studies började vi titta på en film som heter Burn after reading.. har bara sett halva och den verkar inte speciellt bra, ser inte alls fram emot att titta på den på torsdag.. (Det finns alltså negativa saker med att ha film studies under skoltid hahah) Men lyckligtvis lyckas läraren alltid hålla intressanta diskussioner efter lektionen. :)
 
Efter den långa låånga skoldagen blev det glass med Minke, Jama och Celia. Två glasskulor av Nutella och jordgubb. SJUKT gott var det. Vi avnjöt glassen på stranden vid piren och tog det lugnt..
 
 
Kom även iväg till biblioteket med Natalia, har länge velat läsa men aldrig kom iväg.. så idag blev det dags! Fanns tydligen ett bibliotek mac 5 minuter härifrån! Doock hade de inte en enda av de böckerma jag ville ha.. så himla typiskt! hahah. Först körde jag på väldigt populära böcker så biblotekarien sa att jag kunde ju testa en mindre populär bok.. Körde på en av Anne Rices böcker.. den var så opopulär att den inte ens fanns på biblioteket. Besviikelse! Men ska iväg tilldet stora fancy biblioteket i centrum, späännande! Tog även Tesco i samma sväng och köpte mer kyckling till kvällsmat.. men passande även på att köpa ölkorv, fyfan vad gott det var! Men jäklar vad mätt jag blev haha! Satt i vanlig ordning efteråt och snackade och skrev på mobilen..
 
 
En av dem med mamma som uppmanade mig att titta efter Ed Sheeran biljetter eftersom hon kunde köpa dem som födelsedagspresent till mig och Stefan.. så blev excited och frågade Stefan och han var okej med det, wiiiie!! <3 Så skyndade mig upp på rummet och köpte platserna. :D #GoingToSthlm! (som jag egentligen hatar..) Men tack så mycket mamma! Och dessutom hade A day to remember släppt en ny musikvideo Så jag hade plötsligt en väldigt bra kväll till skillnad på den väldigt dåliga morgonen.
 
Onsdag

Hade min vanliga korta skoldag av lecture och iLab.. och påväg ut från skolan skrev Minke till mig att hon skulle skippa sina lektioner och hänga med mig till stan, wiie! För hon skulle till 1 Stop och fylla på sitt busskort. Och sedan for vi iväg till det stora biblioteket :D De hade myycket böcker, studierum, bord, datorsalar osv osv.. modernt och coolt! Måste även påpeka att biblotekarierna här är raka motsatsen mot de biblotekarierna jag har sett i Sverige.. Vi har våra stereotypiska, shh-var-tysta-biblotekarier. Här har alla de jag träffat hittills varit unga tjejer med flera olika färger i håret och piercingar och grejer hahah. Bara en liten skillnad jag märkte ;D

Jag fick min bok och jag fick mitt alldeles egna bibliotekskort! :D Sen att jag fick tre veckor på mig att läsa ut boken kommer ju aaldrig att hända eftersom böckerna jag läst tidigare ur serien tagit över en månad att läsa ut haha. 

Efter detta hamnade vi på cafét Nest för lite lunch för att sedan bara råka se att Komedia visade en film vi båda ville se, så blev spontanbio!

The fault in our stars, så jävla bra film! Gillar Komedias old school skyltning också!

Och efter detta åkte vi hem, lämnade grejer, gick till Tesco och köpte jordgubbar och sedan satte oss på stranden och lyssnade på musik/chillade en stund. 
 
 
Så det var en riktigt bra dag helt enkelt! Perfecto! Förutom att jag fortfarande oroade mig för lilla Bamse som fortfarande är borta. :/
 
Torsdag
 
 
Minns inte riktigt skoldagen.. men den var nog inte speciellt intressant ändå i så fall, hahah. Mer än att läraren frågade om jag ville flytta upp till C2, och det vill jag ju! Så nästa vecka ska jag upp en nivå! Tror det kommer börja bli utmanande nu. :) Hoppas!

Efter skolan åkte jag, Jana och Minke till den stora skärmen på stranden för att kolla på Tyskland - USA. (Jana är tysk såatteh.) Köpte strips för vi svälte och vi tänkte att "oj, 3 pund för enbart strips, vad dyrt!!" Men det var inte direkt Sverige-style här, vi fick så mycket strips för de pengarna hahah, sjukt! Så satt vi där och chillade tills det plötsligt började regna.. *suck* Utan luva eller paraply eller något.. Minke fick en liten handduk att gömma sig under och jag klämde mig in under Janas paraply så gott jag kunde, vilket jag knappt kunde. Vi fick nog ganska så snabbt och åkte till residenset,
 
Avslutade kvällen med att titta på lite film med Minke och Isidora för att bli gratulerat precis när klockan blev midnatt haha, för då fyllde jag 21!! Ajaj, börjar bli gammal nu.. ;)
Kommentera inlägget här: