jennielundgren.blogg.se

Mån - Fre (99 - 103)

Kategori: Allmänt

Laureen kom med den briljanta idén att vi tre kunde luncha på Sushimania innan skolan började. (Börjar kvart i ett - Detta löser problemet när jag alltid svälter när klockan börjar närma sig tre och jag slutar sista lektionen kvart över 6)
 
Delade på en förrätt - pumpkin croquette. Ohh så gott det var!
 Chicken Teriyako Donburi. Lite för torrt för min smak, menmen! Det var gott att testa! :D Och vad betalade jag för mat + förrätt + service? Ca 65 kr.. Loove this place! Och skoldagen tog jag mig igenom utan att bli hungrig en enda gång! 

Vi gjorde level test idag med. Jag och Laureen upptäckte att vi gjort exakt samma test en gång förut, vilket inte ska hända. Så en gammal lärare vi haft har uppenbarigen fucked up och gett fel test till fel nivå. Så när jag var i C.1.1 och skulle göra testet för C.1.2 gjorde jag testet för C.2.1... vilket förklarar vilket det var så jäävla svårt den gången jag gjorde det? *Applåder till EF's duktiga lärare*

Tveksamt att jag gjorde något speciellt resten av kvällen då jag kommer hem vid 7-tiden och måste lägga mig relativt tidigt.. ;) 
 
Väldigt fina färger i solnedgången. ;D
 
Tisdag (min 100:e dag- woot!) fortsatte vi som vanligt med detta KANONVÄDER på stranden för att överleva. Svalkandet i havet är räddningen, helt utan tvekan!
 
Fiiint!
Gänget gör sig redo för bussen. ;) 
Kan med självsäkerhet säga att jag för första sommaren på länge kan kalla mig brun! Och än så länge är jag inte färdigsolad. ;) Måste också säga att jag är glad att jag är här med mina 28 grader istället för hemma i Sverige med era stackars 30-gradersdagar jag får höra om. Hade aldrig pallat. ;D 
 
Strandhänget var skönt, men var tvungen att kila hem och duscha och käka och grejer inför kvällens bravader. Mötte upp Rébecca, Laureen, Daisuke & Rèbeccas två rumskompisar (en från Sverige & en från Österrike). 

The Font, billigaste stället på tisdagar. Måste minnas att jag tyckte Sambuca var jääkligt gott. Lakrits ni vet.. Sött ställe med alla små lampor!
Sitter och spanar ner på folket. ;) Och jag håller på att dö av värmeslag, så jäävla varmt!
Vackra bilder av super kvalité är överskattade. :) 
 
Efter att ha hängt där gick vi vidare till Shoosh's party Wahiki eller vad det hette, helt värdelöst. Spelades typ hiphop & R'nB med värdelösa remixer, hade inte alls kul haha. Så jag åkte hem efter 1,5 timme eller något. Och till råga på allt skippade jag att ta med jackan bara för alla andra kvällar varit så himla varma - så självklart var denna natt kall och Go.. Tur jag inte behövde vänta på bussen. :) 

Eftersom jag gått upp vid 6 samma morgon däckade jag självklart nästan direkt när jag till slut kom till sängs. Aaalldeles för lite sömn i bagaget tyvärr.. :3
 
Onsdag
I och med att jag somnade så fort jag la mig så missade jag att ställa mitt alarm och vaknade tio i tio.. så kände att det inte var någon idé att åka iväg till skolan i vilket fall som helst. Dagen var fylld av skitlektioner ändå, de enda som är viktiga är mina general classes och de har jag inte på onsdagar.. :)
 
Och självklart hände absolut ingenting spännande denna dagen hahha. Mer än att jag inte haft så lång tid för mig själv sedan ett tag innan jag lämnade Sverige. Fy sjutton vad skönt det var!

Torsdag
Uppenbarligen en fortsatt fin dag - detta är vid 8 på morgonen. ;) Fin utsikt från vårat klassrum. Fick reda på resultatet från level testet. Ironiskt nog hjälpte det inte att jag gjort testet en gång förut, fick sämre resultat denna gången hahah. Men var helt ofokuserad denna gången och brydde mig inte riktigt som jag gjort tidigare veckor, så det spelade uppenbarligen in. ;)
Vad jag ser bakom mig på stranden. Brighton Pier är precis till högen, och så har vi lite småbutiker längs en väg och de två stolparna som sticker upp är för bungee jump.
Så ser man lite av den gammaldags arkitekturen som finns i många områden av Brighton. Den ger den Brighton så mycket av sin charm. Denna arkitektur finns endast i London och Brighton och kommer från "The Regency Era" (1811 - 1820). 
Rébecca photobomb. :D
 
Och ja, i vanlig ordning gick vi till stranden. Idag var det mestadels bara tjejgänget dock. Mara, Laureen och Rébecca. Det var så extremt varmt idag, vattnet i flaskan blev lika varmt som vattnet jag brukar duscha i och huvudet nästan snurrade av värmen. Trots solskydd lyckades jag bli lite bränd.. :/
 
 Ryo, Yusuke och Shintaro kom senare när Laureen & Mara gick, och då fick jag och Rébecca veta mer om japanska. Fick skriva mitt namn på japanska, första symbolen var som en glad smiley =) Resten minns jag inte.. Fick veta att många japaner inte kommer ihåg hur man skriver allting med tecken längre, eftersom de är så vana att använda mobiler och datorer nu haha. :o  Hmm, och vi kastade lite sten, som alltid, på en gammal colaburk haha.
 
Skulle egentligen ut till en pub på kvällen med gänget och Rébeccas vänner. Men mådde dåligt efter all sol och hamnade i sängen ett par timmar tills Natalia dök upp hemma så vi gick ner och käkade mat ihop. :) Resten av kvällen vilade jag i stort sett bara på rummet (som för ovanlighetens skull kändes lite smått kyligt, woooho! Det är en evig bastu där inne.)
Kommentera inlägget här: