jennielundgren.blogg.se

Lör - Tis (104 - 107)

Kategori: Allmänt

Dessa hemska bilder skulle kommit dagen innan egentligen. Mer än halva klassen lämnar oss. :( Lägg märke till den blå himlen? Tre minuter senare började det spöregna.. haha.
 
 
Lördag

Hade en nice dag/kväll där jag mötte upp Ryo & Yusuke på Churchill för att leta reda på kvällens destination: Indian Curry Café. Det var Rébeccas sista kväll och vi skulle mötas upp med henne och hennes vänner för att spendera den ihop! :) Vi tog säkert väärsta omvägen men tilllslut kom vi fram i alla fall, haha! 

Hade förbeställt en rätt som hette Kozhikode Curry Chicken.. Den hade 2 chilis i starkhet, så var lite nervös över hur stark den skulle vara egentligen. Och den skalan låg nog på indisk skala, för jäklar vad starkt det var, haha! Aldrig någonsin druckit upp ett glas cola så fort. 

Kan ju inte glömma nämna Naan-brödet. (Med grön chili, även fast det ser ut som mögel) 

Efter detta gick vi runt till olika ställen: En pub som hette The Cricketers! 
 
Gammaldags pub typ haha. De frågade efter mitt ID både i dörren och i baren.. tar det INTE som en komplimang att jag ser ut att kunna vara 17 år, även fast Rébecca och hennes pojkvän tyckte jag skulle det (med sina 23 och 27 bast) hahah. Men kommer sakna dessa pubar som är inspirerade av olika tidsepoker och dekorerade därefter. Skulle jag nog INTE hitta i Sverige?
 
Efter detta satte vi oss på stranden och snackade och chillade (folk tyckte det var billigare där än på puben, vilket stämmer bra hahah) och jag snackade väldigt mycket med några av Rébeccas vänner, så det var kul! Sjukt sociala människor. ;D Det var många som begav sig hemåt efter detta (alla EF-are hah) men vi som fortfarande var vakna gick till en pubb som hette The Mesmerizer. Det var en pub inspirerad av 1930'talets gin palats, burlesque osv osv.. Så det spelades musik från 30-talet hela kvällen och puben va mer som en nattklubb! Först var jag sjukt skeptiskt men slutade med att jag kom hem igen vid 3-tiden Så ja, jag hade en bra kväll/natt.

Tråkigt att säga hejdå till Rébecca bara. :( Förhoppningsvis kan jag hälsa på henne i Schweiz!

Söndag
 
Idag var jag helt död. Kunde knappt sova för rummet var extreeemt varmt. -.- Men slängde i mig massa god frukost och packade iordning lite nödvändiga grejer och drog till stranden med Natalia! :) 
 
I början var det lite soligt men det försvann ganska snabbt. Dock är detta kvällstid när invasionen av The Gulls kom haha. Men eftersom det inte var suupervarmt utomhus så var det perfekt badväder. (Kontrasten mellan väder + vatten blev inte så stor.) Så slängde mig i och va inne en bra stund. ;D Doppade till och med huvudet (stolt.) Sedan sov jag någon timme, gjorde min läxa tills vi började frysa och gick tillbaka och duschade osv. Avslutade kvällen med att vi köpte pizza och tittade på Transendence. :) Hade en riktigt bra och slö dag! Trots molnigheten och solskydd blev jag lite solbränd.. What?!
 
Måndag

 
Well, det är måndag. FIck inte sova denna natt heller så var sjukt irriterad hela morgonen och förmiddagen. Det var åskstorma, regn och hagel och asvarmt igen. Och jag vaknar fortfarande av rumskompisar. Men seriöst, åskan! Den pågick i tre timmar! Den överröstade min musik i hörlurarna! :'( Tydligen, såg det inte själv dock, blev kafeterian översvämmad. Lyckat. 

Men ja, det var som sagt måndag så vi gick till Sushimania igen! Det gjorde mig på betydligt bättre humör! Och jag orkade resten av den långa skoldagen. Men vad jag gjorde resten av dagen? No clue. Förmodligen kom hem vid 7-tiden, fixade med käket och sedan försökte göra läxan men somnade istället. Är rätt säker på att det hände. :$ 

Tisdag
 
 
Jajamän, det är tisdag och som vanligt gick vi till stranden. Dock var det väldigt dåligt väder på morgonen så jag packade inte med mig handduk eller bikini. Så mer eller mindre låg och dog av värmeslag, ville bara hoppa i vattnet! Blev ännu mer solbränd i ansiktet och på knäna.. Aj, aj. Men picknicken smakade bra som alltid! ;) 
 
Halva av min gamla klass har som sagt lämnat och det är många nya i min klass nu. (Ett exempel - Spanska Taylor Swift. Ska se om jag lyckas ta en bild på henne någon gång hahah) 

Nåväl! Efter picknick åkte jag hem och inväntade Natalia för mer strandhäng. Ville bada och hon ville till stranden, så why not? Fick reda på att Ian McKellen varit i Lewes dagen innan. Vilket ligger sjuukt nära Brighton. Typ som Mariestad - Töreboda kanske? Hoppas han kommer till Brighton 8) Hursomhelst hade det hunnit blivit för kallt för bad när hon kom hit, så vi satt mest bara där och snackade/chillade en bra stund. Go kväll! 

Residenset har för övrigt fuckat upp igeeen med att byta lakan och handdukar i tid. Så Ana, managern för residendet började fjäska för mig när jag frågade vad som pågick, och gav mig mer handdukar än vad vi ska osv haha. Tyvärr Ana, det hjälper inte för att jag ska ge er ett bra betyg.. 

Kommentera inlägget här: