jennielundgren.blogg.se

Fre - Sön (96 - 98)

Kategori: Allmänt

Fredagen hade jag lite skola och sådana oväsentlig grejer -> inget spännande hände. Men efteråt däremot, ojoj. Skyndade mig hem för att slänga i mig lite lunch, slänga iväg skolgrejer och åka iväg till tågstationen. Fick mitt tredje och sista besök under min tid här i Brighton - Jenny & Jessica! Woop woop! 

Tur hade vi med vädret dock, skulle regna hela helgen från början men vi hade det riktigt varmt och så.. åskade lite smått varje dag men.. enda gången de regnade var vi inomhus! :) 

Vi spenderade helgen tillsammans genom att käka pizza på Pinnochio (igen, haha) och sedan gå till Crowns resten av kvällen. Drack hederlig Rekorderlig som de svennar vi är (eller ja, Jenny drack öl men ändå) och jag och Jessica testade på att dricka Pimm's, det var göött. Det är ju en typisk cocktail för England dåva. 

Vi gick till museet Art & Design och Jessica la till den speciella designen på kontaktuttagen på museet.. vet inte riktigt hur de tänkte här?? 

Efter det gick vi i massor av affärer i Brighton centre och Churchill tills vi hade torterat våra fötter till max. Tog en tur till deras hotell för att vila fossingarna lite och försöka jobba upp en hunger (vi hade ätit på KFC tidigare under dagen) tills vi gick till Day's (på väg dit blev Jessica nedbajsad av en fiskmås.. Japp, förlåt Jessica men var tvungen att skriva det, så vi minns det för alltid ;)) där de var snälla nog att bjuda mig på maten för jag fyllt år. :D Som vanligt åt jag över min kapacitet... Blev besviken på att inte min favoritdessert fanns haha, men det kanske var lika bra! :) 
 
Efter buffé var det ju självklart en god idé för en promenad för att sätta igång matsmältningen lite. Så vi gick till piren när det var mörkt och alla lampor var tända. Jenny spenderade sina småmynt på olika spel och vann en penna och ett sudd - woohoo! Haha. Vi gick till stranden och kände på vattnet och sedan gick runt lite mer i Brighton innan vi bestämde oss för att "call it a day."
Och ja, jag är helt medveten om att kvalitén är kass, deal with it! :-)
 
Helgen gick förbi väldigt snabbt, de var borta lika snabbt som de kom! (Well, de kom fredag kväll och åkte hem söndag morgon så tiden är ju knapp haha) Men tog farväl en riktigt trött, söndag morgon. Behövde inte kännas så sorgligt eftersom jag är hemma igen vääldigt snart! :-D
 När jag kom hem igen läste jag mina fina kort (text på baksidan alltså, för de som inte fattar haha) som jag fått från Minke! :D Blev riktigt glad av detta, ännu bättre är att hon snart kommer till Brighton igen och kollar läget! 

Försökte sova lite till och sen fixade mig för att möta tjejerna på bilden här nedan. ;) Slängde i mig lite mat från Kokoro på stranden (så sjukt smart ställe - japansk snabbmat. Bara att denna snabbmat är nyttig! Och inte speciellt dyr heller, genialiskt! Önskar Kokoro fanns i Sverige!) och sedan satte vi oss vid en pub precis vid stranden. 
 
 
Originellt hade vi tänkt mötas upp för att göra läxor ihop meen.. Rébecca hade redan gjort läxan och Laureen tog med sig fel grejer.. så slutade med att vi bara satt och snackade och tog en svalkande cider istället. ;) (Osvensk idag - Strongbow med svartvinbärsjuice - Goood!) Solen stekte på och vi hade det riktigt gött! 

Efteråt tog jag en liten promenad till Sainsbury's och köpte kvällsmaten - Toasts.. Är så sjukt produktiv idag, hahah. Men hade ytterst lite energi såatteeh. Men läxan fick jag gjord i alla fall! Vad jag gjorde mer än det är ett minne blott.. Inget speciellt, I'm sure. ;) 
Kommentera inlägget här: