jennielundgren.blogg.se

Fre - Tors (89 - 95 )

Kategori: Allmänt

 Hejhej och förlåt för de som bryr sig, här var man nästan två veckor sen.. *Skämmas*
 
Detta var en anti-allt-som-finns-fredag. Kom till skolan, gjorde det jag skulle och sedan åkte hem igen, hahah. Ibland har man ju bara sådana dagar! Var på residenset och chillade resten av kvällen. Gick till Tesco och köpte lite mat, jordgubbar och choklad och sedan unnade mig detta till en Ed Sheeran dokumentär, WhatsApp Minke och sedan YouTube hela kvällen. Mina rumskompisar var inte här för det mesta, så det var skönt att äntligen kunna spendera kvällen mestadels själv för en gångs skull. :)
 
Kom även in en kille och monterade upp dessa white board tavlor helt utan förvarning.. har inte fått någon förklaring varför de sitter där heller? Fint att veta att de slösar våra pengar på sån här skit istället för att få alla spisar att fungera istället.. :) Sitter på typ sämsta stället med.. slog i den där tavlan massor, vilket är väldigt opraktiskt på natten när alla sover.. För den låter rätt mycket att slå i.. Har även råkat välta ner den också eftersom jag brukar luta mig mot den väggen. Bra jobbat EF!!
 
 
Denna lördag tog jag sovmorgon. Eftersom jag hade en så lugn kväll innan så somnade jag väldigt sent.. och därför vaknade väldigt sent med! En glad överraskning var att min och Natalias rumskompisar åkt hem! Båda två! Vi firade den nya rymligheten och tystnaden med lite segerdans, hahah. Sedan passade vi på att byta ut hennes madrass mot en av de andras madrass för att hon skulle få en skönare säng.. xD Tungt var det, vet inte hur vi lyckades med tanke på att Natalia har den översta sängen! *Stark*

Slängde i mig lite frukost efter "motionen" och drog sedan till stranden med Natalia för vädret var rätt så himla härligt! Satt där och snackade, lyssnade på musik och jag lekte även detektiv om veckan som hade gått.. Behövde pussla ihop via gamla meddelanden till folk om vad jag hade gjort veckan innan, hahah. Var nästan lika sen med uppdateringen då som nu.. Aj,aj,aj.. Hatar mitt minne. 
Satt även och roade mig med att måla på stenar ahah.. Förhoppningsvis skulle någon annan hitta dem och bli lite glad. :)) Bra karma!

Efter ett par timmar fick jag gå tillbaka för att käka mat och fixa mig för kvällen. Skulle möta upp Rebecca och company på Crowns på kvällen! Men påväg till rummet möttes jag av den hemska lappen.. 
 
.... Noooooo! 
 
Kvällen på Crowns var kul och lite nervig. Mötte gänget och Rebeccas föräldrar och tillsammans gick vi alla till puben. Hennes föräldrar bjöd alla på en drink och så satte vi oss ner och pratade. Var rätt kul att se japanerna in action med föräldrarna hahah, de pratade inte riktigt som man brukar göra med föräldrar kanske. :D Efter att föräldrarna hade gått hade vi planer på att gå till en gayklubb men Ryo blev plötsligt tyvärr aaalldelees för full under vårt korta stopp på Churchill... saknar stamina helt och hållet stackaren haha. Nåväl, kommer minnas det som natten där Rebecca och jag räddade livet på en människa, då han nästan kvävdes..(Note to future self: Bra jobbat! ;)) Blev såklart ingen klubb denna kväll. När han tillslut mådde bättre åkte jag tillbaka till residenset igen och (förmodligen) chillade tills det var sovdags. :) 
 
Söndag och dagen för ny rumskompis.. Och dagen för en jäkla massa läxor att göra -.- Så satt mest och FÖRSÖKTE göra läxorna hela dagen, utan den lilla incidenten när vi blev utslängd av städaren som skulle "göra det fint" till den nya rumskompisen aka bädda sängen, hahah. När jag kom in igen fick jag se att han hade bäddat iordning två sängar.. Kul sätt att få reda på att jag får två nya. :( Så nu blir det fullt rum igen! 

Skypade med Jessica i tre timmar och samtidigt försökte plugga lite (skriva en film review en film, valde The Perks of Being A Wallflower. Tänkte att den var ju lätt att skriva om, har ju sett den massor av gånger. Det var det inte.) tills rumskompisarna anlände nästan samtidigt. Amy från Taiwan och Luisa från Tyskland. De snackade knappt även fast jag ställde massor av frågor och det blev väldigt snabbt awkward.. Hjälpte dem komma i ordning i alla fall och sedan återgick jag till mitt skrivande.. somnade dock i soffa istället. Bra första intryck jag ger haha! Men var väldigt vädigt trött idag.. skulle egentligen kollat på fotbollsfinalen med gänget men jag nekade tillslut det av min trötthet och plugg.. Men jag fixade kvällsmat och tittade på finalen tillsammans med tysken i kafeterian. Jag tänkte att hon kanske ville se den, jag menar.. being tysk and all. (Älskar svengelskan.) 
 
 
 
Måndag var en sen skoldag. Slutade vid kvart över sex och i vanlig ordning sval jag vid denna tid. Dessutom var det sjukt varmt i klassrummet då temperaturen stigit sjukt mycket de senaste dagarna. Och mitt klassrum är längst upp så där är det jobbigt att vara.. Detta kombinerat gjorde nog mig vääldigt känslig för jäävlar vad åksjuk jag blev av bussen hem. Brukar klara mig rätt bra i vanliga fall. Så var bara lägga mig i sängen och vila så fort jag kom in.. Försökte även prata lite mer med mina rumskompisar men de är fortfarande svårflörtade, haha. Fixade lite käk och återhämtade mig. Hade planerna på att Skypa med Stefan efter detta men somnade i väntan på att han skulle bli klar.. när vi väl skypade var jag för sömnig för att vara social så vi la på och jag försökte skriva klart en liten uppgift men somnade återigen.. Måndagar är nästan alltid tråkiga!
 
Tisdagar däremot är altid lite roligare. Vi har två lektioner på morgonen sen brukar jag och gänget dra ner till Lidl och köpa lite lunch och sedan gå till stranden och ha det gött. :D Idag var inget undantag. 
 
Spenderade lite skön tid här. Idag blev inget badande då jag tyckte det var lite för vindigt, men när jag promenerade hem dog jag typ av värme igen så suget kom tillbaka.. Natalia ville också gå till stranden så vi packade våra grejer och gick till stranden vid residenset! Solen gick i moln jättesnabbt, tog kanske 40 minuter sedan satt vi där och frös.. men kul hade vi i alla fall! Efter detta gick vi och köpte pizza och tittade på Dorian Gray! Så det blev en riktigt bra dag det här!
 
Onsdag

Tog mig en sovmorgon genom att Inte gå på lecture, de är slöseri med tid i vilket fall som helst, så var lite piggare för min film studies i alla fall! Vad som är spännande med den lektionen är att vi tittar på filmer jag aldrig skulle tittat på annars.. som det gamla "mästerverket" Citizen Kane.. Det är nog den äldsta filmen jag sett som jag liksom tittat på från början till slut.. 1942. Spännande. Nåvääl. Slutade skoldagen tjugo i fem och skyndade mig hemåt. Som alltid kurrade magen lika mycket sooom.. en jordbävning skakar..? Dålig jämförelse. Gick till Tesco och köpte lite käk, släpade mig nedåt till köket och lagade och åt den (woow) och väntade sedan på att Stefan skulle bli redo för att skypa... vilket resulterade i att jag somnade istället, wooho vad den sovmorgonen hjälpte mycket! (Men klockan var faktiskt efter 8... hahah) När vi tillslut skypade var jag typ för trött för att orka konversera så fick lägga på ganska snart. Försökte fortsätta med att göra klart en läxa men oopsie, somnade ifrån den också! En rätt seg och händelselös onsdag helt enkelt! 
 
Tyvärr sov jag inte speciellt mycket denna natt hahah. Vaknade till vid 2-3 tiden av att det small och dundrade som jag vet inte vaaaad! 
Och detta är anledningen.. Tyvärr är det ju självklart inte min bild (tog från EF Brighton på facebook) men jääävlar vad det åskade! Hade inte riktigt samma view från mitt fönster (en helt annan view egentligen) från sovrummet men jag hörde ju alla smällar medans det drog förbi. Längesedan, om ens någonsin, jag var i en sådan åskstorm. Det var spännande!! Resten av rumskompisarna lyckades förbli sovade på något konsigt sätt.. Tog nog någon halvtimme innan det lugnade ned sig. Jag somnade om tillslut enbart för en ny störning.. :'D
 
Både jag och Luisa vaknar till av något sjukt högt ljud.. En fiskmås tycke tydligen det var jättekul att stoppa in huvudet genom vårat öppna fönser och skrika på oss - bara för att sedan flyga iväg.. den jäveln hahah! Gillar att när jag låg där och var rädd för att den skulle flyga in ville jag verkligen inte resa på mig bara för att skrämma iväg den. Här snackar vi sömnig! Lyckligtvis flög den iväg självmant och vi kunde äntligen fortsätta sova. ;D
 
Torsdagar har vi typ samma schema som på tisdagar så även idag gick vi till Lidl och köpte lunch och drog till stranden för mer sol & bad. Det var verkligen behövligt, dagarna är extremt varma och det känns som att havet är det enda som hjälper för att svalka en. Jag tror jag var i vattnet tre gånger idag, underbart! :) Skulle egentligen mött gänget på Crowns under kvällen men jag glömde dricka vatten under dagen.. hade originellt planerat att promenera hem men jag blev alldeles yr och svag så fick ta bussen och sen gå hem och lägga mig och vila.. Konstigt vad liite för mycket sol kan göra bara man glömmer dricka vatten.. Det misstaget ska jag inte göra om. Spenderade resten av kvällen med att tvätta (wohoo) och titta på Under the Dome. Sedan la jag mig.. Lika bra att jag vilade upp mig för imorgon kommer Jenny & Jessica!! 
Kommentera inlägget här: