jennielundgren.blogg.se

Fre - Ons (75 - 80)

Kategori: Allmänt

Hej på er! Lång uppdatering på G! 
 
Fredagen den 27e juni. Min 21 födelsedag. Inte ens halvvägs till 40 nu. Ojojoj ;) 
 
Startade morgonen med att fixa mig (duuh) och fick samtidigt en liten sång av Minke på morgonen. Eller ja, hon somnade under tiden hon sjöng på den men det är tanken som räknas hahah. Så detta var min födelsedag men också sista skoldagen för Minke och Jana då de åker hem i helgen. :( Så de kom till lektionen något senare än mig, men med tårtor, choklad och en munk haha!

Så fick jag signera lite flaggor (tradition. Man köper en brittisk flagga så får ens vänner skriva på den om sin tid med personen här.. jag köpte ingen flagga. Oops) Men det är sorgligt, för då vet man att de åker hem. :/ Sista dagen för mig med denna klassen ock för jag ska flytta upp nästa vecka!

Efter skolan hängde jag med Minke och Jana till stan som letade presenter till sina nära och kära. Såg ett fik där man fick gratis tårta när man gick dit och visade ID.. gick tyvärr inte in..Jag slösade mest tid med tjejerna tills jag skulle möta dagens bästa present på stationen: Stefanooo! :D

Och när jag väl gjorde det vid 2-tiden kramades vi lite grann, naaw, och gick sedan direkt för att leta upp hotellet och lämna mina skolgrejer på residenset. Någon (inte jag) var tydligen väldigt utsvulten. Vi gick runt rätt mycket innan vi beslutade oss för att käka på Pinnochio. Samma restaurang som jag åt på när mamma fyllde år. Värsta traditionen på G? Så fort någon fyller år åker vi till Brighton och käkar på Pinnochio? Denna gång var jag i alla fall aaaallldeles för mätt för efterrätt dock. Tråkigt nog. 

Efter att ha proppat i oss mat var den en god idé att promenera lite så vi gick till piren och kollade läget.. tittade på åkattraktionerna vi skulle testa under helgen.. vissa mindre excited än andra.. *host*inte jag! ;) Det började dock mot slutet av promenerandet bli väldigt kallt för mig så vi gick runt lite till tills vi hamnade på den irländska puben Molly Malones som jag velat gå till jättelänge. :D Och det var rätt kul. På ett ironiskt sätt. Vi var omringade av riktigt fula kvinnor/tanter på möhippa och det var liveuppträdande /trubadur där.. och han kunde inte vissla för fem öre men ändå var han tvungen att göra det. Gjorde ont i mitt stackars öra som fortfarande inte var helt okej..
 
Hej kass bild,
 
Tillslut fick vi nog och var typ påväg hem när jag insåg att i stort sett alla mina vänner var på Churchill precis i närheten för att träffas för sista gången (alla åker hem.....) så vi gick dit en liten sväng och pratade :) Och blev gratulerad med mer sång haha. Sedan insåg vi att Stefans bussbiljett slutade gälla inom 3 minuter.. Var bara skynda iväg till bussen som kom i perfekt tid! :) Råkade dock åka för långt så hamnade några stopp på outforskad mark, men det var ju lite spännande! Var fint område faktiskt, haha. :) Så skyndade jag mig upp till mitt rum för att hämta grejer för natten. Fick en present av min rumskompis Mehpare, en lite söt skylt/dekor. Sedan gick vi till hotellet och smög upp mig diskret. Levde dubbelliv hela helgen då det var olika personal på natten och morgonen.. gäller att vara sneaky ;) Mysigt att sova ihop men hade absolut inte saknat snarkandet precis i örat... heheh. Bra födelsedag!!!
 
Lördag!
Här snackar vi inte om att vakna utvilade, tvärt om! Det var omöjligt att komma upp, tog 45 minuter! Så tillslut var det bara slänga på sig kläder och springa tillbaka till residenset för att få min frukost innan det stängde. Sedan fixade jag mig så snabbt jag kunde och sa lite ytterligare hejdå till folk som åkte hem. :(
 
Jag mötte upp Steff och vi kollade upp lite information vi behövde för dagen och åt nutella macka, hahah. Sedan tog vi fart och åkte till Booth Museum of Natural History. Åkte buss på ställen jag aldrig varit på förut, så det var ju lite spännande! Museet bestod mestadels av uppstoppade fåglar som åt stackars kaniner och möss, men de hade även andra samlingar. Och när vi stod inne i ett rum fullt av skelett av olika djur och fåglar och en människa, bestämmer sig Stefan för att göra det jag älskar sååå hiiimla mycket.(Läs sarkasm) Knäcka fingrar osv.. I ett rum fullt av skelett? Jag var INTE glad.  Det är exakt vad jag föreställer mig när nägon knäcker saker, skelett och/eller skelett som går sönder.. Fyfan, hade svårt att vara kvar i det rummet eferåt hahah. 
 
Vidrigt...
 Äckligt..
Fjäril med ögon.. :3
 
Efter detta tog vi bussen tillbaka för att besöka mitt val, museum nummer två: Brighton Museum & Art Gallery! (Vi är så fruktansvärt intellektuella. Åker till party-staden Brighton och ör på museum istället :PpPpP) Påväg dit var vi i The Royal Pavillions garden och träffade en leksugen kompis!

Söööööt! Fanns även en till ekorre som hoppade runt. :D
 
Och här kommer lite bilder på lite intressanta saker från museet!

 
Här kunde man plocka upp luren och lyssna på en redovisning om olika ämnen via telefon.. kunde inte blivit mer opersonligt hahah. 
 

Fancy sovrum.. ;)

Här har vi två två olika stolar.... Lite otippat typ, hur sitter man? 

 Gubben min står och kollar på de sjukt snygga cyklarna från förr! (Fast egentligen tror jag han kollar på den urgamla fotbollsoutfiten bakom glasväggen där...)
 
f
Klänningen är alltså en form av nyårs-klänning som tänds som man nästan ser på bilden till vänster. 
 
Helt enkelt bara fancy kläder från förr.
 
 
 
 
 
Ett par uni-sex sandaler. (2180 BC - 2025 BC) Snygga! Men ja detta museum hade huur mycket grejer som helst, mest prylar och pinaler. Snygga och jävligt fula. Intressant, intressant! Själva musset brukade förr vara Georg IV's stall.. Ett extremt fancy stall, såklart. Och han hade en underjordisk gång från The Royal Pavillion till stallet/museet så han kunde gå till sina hästar utan att befolkningen skulle se honom. Han skämdes för att han var så himla tjock.. Haha, så ska jag med göra när jag blir tjock. Istället för att gå ner i vikt ska jag bygga hemliga tunnlar överallt!

Efter detta hade vi lite tid att döda tills restaurangen Day's var ledig för oss så vi låg i trädgåden och chillade. Skönt att ligga ner, var ju väldigt sömnig. :D

 
Och vi hade tur med vädret hela helgen! Skulle egentligen ha regnat och åskat hela tiden men det var sol och varmt. Vi fortsatte i alla fall med Day's och åt mat tills jag var helt lagom mätt.. haha nej vem lurar jag, åt tills jag knappt orkade leva med mig själv. Men jäklar vad mat det ääär! Efter detta visste vi inte riktigt vad vi skulle göra så vi gick till piren och spelade The House of the Dead 3 i arkadhuset. Har verkligen saknat det spelet och tog reda på att det är kompatibelt med Xbox 360 så det mååste jag köpa när jag kommer hem igen! För när vi spelade gick det sjukt dåligt.. kom typ ingenstans hahah. 

Nästa mål var att ta oss till marinan för att titta på nya X-men, men vi hade mycket tid och var fortfarande så mätta så vi gick längs stranden ett bra tag. Hittade några askonstiga saker som låg på stenarna så jag tog fram forskaren i mig och knackade sönder en för att se vad det egentligen var.. såg ut som konstiga stenar.. Sedan berättade Stefan att det var musslor.. Dödade en mussla.:(
 

X-men var bra! Fick kämpa hela filmen när jag satt där i mörkret för att hålla mig vaken, är rädd för att jag faktiskt somnade lite också... men tyckte det var lite coolt för även fast jag pratat svenska med Stefan hela dagen så började jag prata engelska med honom preciis när jag vaknade till haha. Så det är coolt att vanan har satt sig! :) Efter detta tog vi oss bara hem så snabbt som möjligt (vilket var rätt långsamt) för att kunna lägga oss haha. Var helt döda båda två!
 
Söndag var det samma visa. Vakna upp, skynda hem och äta frukost och fixa mig, Sedan efter han duschat fick Stefan komma till residenset för han var tvungen att kolla upp resegrejer och jag var tvungen att skriva i Minkes bok (alternativ till flagga. Jag har ingen bok heller.). Jag skrev två sidor hahah, hade väl mycket att säga helt enkelt.. Sedan följde vi med henne till tågstationen för att vinka hejdå. Det var riktigt tråkigt, ville inte säga hejdå till min bästa vän här. Men vi kommer ses igen!!

 
Efter detta tog jag och Stefan en tur till Primark så han kunde titta på billiga kläder, det behövs alltid. Han hittade mer än jag någonsin gjort där. :) Så då fick han en t-shirt av mig för jag är så himla snäll! Haha. Vi tog även en sväng in till Churchill för att kolla läget osv. Lunchade på donken (woow vad fancy va?) och jag åt något nytt! Typ.. som en macka med sallad och kyckling i eller något. Var rätt gott faktiskt :) Efter detta var det dags för det väntande... åkattraktionerna på piren! Och det var minnesvärt hahah, speciellt när vi åkte en av de högsta attraktionerna som min andra hälft (naaw) kanske inte var så jätteglad över.. Han gav mig arga blickar och sa att han hatade mig när vi stod i kön hahah. Men när vi var högst upp i luften var det en helt annan visa, så det var ju tur. För mig. Haha =D 

Vi fick avsluta åkandet efter att vi åkt det mesta en gång för lilla jag blev helt snurrig av kaffekopparna som snurrade som faaan här. Lätt värt det dock! Så vi hade inte så mycket planerat för denna dag så efteråt satte vi oss på stranden och väntade på att jag skulle bli hungrig nóg för att gå och äta någonstans. Vi roade oss med Brightons kasta-sten spel. Jag vann, självklart. Och överlägset måste jag tillägga. (Internt: Tänker på muggen du vet, som jaag träffade. ;))
 
Hade jag vetat hur länge det skulle ta för oss att hitta en restaurang som båda ville äta på kanske vi inte hade behövt "väntat på hungern" på stranden, för vi gick runt i hela jäkla Brightons center (kändes som det i alla fall). Jag var till och med på gator jag aldrig varit på förut, haha. Så vi hamnade på samma restaurang som jag var på med mina föräldrar, The Post & Telegraph. 

 
Och vi åt aaasgod pasta (jag äter alltid pasta, vafaan -.-) och kära, underbara, älskade vitlöksbröd. Åt igen alldeles för mycket tills jag inte orkade leva med mig själv.. men det var det värt! :) Fick även här reda på att EF har fuckat upp IGEN och inte flyttat upp mig till en högre nivå.. idioter. Och som följd på detta har jag skola tisdag till lördag.. men tänker prata med någon om detta under veckan och få det fixat! Efteråt var det bara gå tillbaka till hotellet.. vi hade en relativit tidig morgon framför oss. :/
 
Måndag var en kass dag. Bubben åkte hem och de flesta av mina vänner var borta. Gjorde i stort sett ingenting denna dagen. Det enda bra som hände var att jag lagade mitt trasiga halsband haha. Och att jag hittade ett dolt meddelande som jag kommer se varje gång jag lägger mig för att sova.
 Minke min lille holländare. Slaaplekker = Sov gott. :) 

Somnade tidigt denna kvällen för var helt utslagen efter helgen.. sov tyvärr inte gott hahah, 

Tisdag snackade jag med studieansvarig och blir äntligen uppflyttad till C2.1. Kommer gå i samma klass som Laureen och Rebecca. Vilket känns väldigt bra med tanke på att mina vänner har åkt hem. :) haha. Gjorde nog inte så mycket denna dagen. Tittade på lite serier och chillade, typ. Fortfarande astrött.
 
Onsdag var en härlig dag. Hade mina två (tråkiga) lektioner och sedan åkte jag hem och åt lite lunch.. makaroner och sås som va kvar efter i måndags haha.. tråkig mat..  Sedan gick jag till stranden för att läsa och lyssna på musik och förhoppnigsvis få lite färg. 
 
 
Sådan tur hade jag dock inte.. Han sitta där i tio minuter och njuta tills solen började gå i mål och vinden började komma. Fick inte läsa så jättemycket heller. Kom en britt och snackade med mig, men det var bra träning eftersom jag knappt får höra brittiska på min värdelösa skola, haha. Men var nog där i 2-3 timmar i alla fall och hade det riktigt gött. Älskar havet <3 Minns tyvärr inte vad jag gjorde mer efter detta mer än att jag kom tillbaka och åt mat (chocker!!)
 
 
 
Så det blev rätt många dagar i ett inlägg nu.. och mer sådana här inlägg lär det bli :3 Fast de lär vara mycekt kortare för har inte så mycket att tillägga hahah. :) 

KOMMENTARER:

  • Paulina säger:
    2014-07-11 | 02:23:30

    va kul att läsa allt ni gjort! jag kan redan se mig stefans mördarblick hahah! :D

    Svar: Det bästa var när vi var längst/högst upp på åkgrejen och han skriker "Fan vad kuuul det äär! :-D" hahah! ;)
    Jennie Lundgren

Kommentera inlägget här: