jennielundgren.blogg.se

Torsdag (116)

Kategori: Allmänt

Torsdag och min första ordentliga skoldag för veckan.. med två lektioner, hehe. Promenerade hem igen från piren till residenset för att njuta av den soliga dagen. Slängde sen i mig lite lunch (äckligaste nudlarna jag någonsin ätit..) och gick sedan upp till rummet för att kasta och sortera massor av skit jag inte längre behöver! Tänkte egentligen börja packa meen alla kläder var inte helt torra.. och kom på att om jag skulle börja men inte avluta packningen skulle jag ha saker ÖVERALLT i rummet, tror inte mina rumskompisar skulle uppskatta det.. procastination until tomorrow - completed!

Något omotiverad (och efter att ha råkat somnat i tio-tjugonågot minuter) gjorde jag min sista grej jag ville göra från listan: Promenera längs stranden mot Hove-hållet och inte mot centrum. Kan inte fatta att jag aldrig gjort det tidigare, det var riktigt fint där haha och såg lite coola saker! Njöt av musiken och vädret. :')


Det fanns tydligen fina parker i Hove, bilden gör det inte alls rättvisa! 


Strandpromenaden med massor av de små färgglada hyttorna som, jag tror, folk kan köpa och fylla med sina nödvändigheter för en perfekt dag i stranden. Såg många som var riktigt gulligt inredda.


Har egentligen en liten video på detta ställe, men ja.. Men precis brevid havet ligger denna lagun eller vad man ska kalla det?! Stort område där man kunde träna vindsurfing eller barn kunde åka trampbåtar osv intill en park och lekpark och restaurang. 


Nådde slutet av stranden där det blev restricted area - där dessa rika människor har sina fiina hus med privata stränder.. lucky bastards. Önskar jag kunde gått in i området och sett mer fina byggnader. :)


Så istället vände jag tillbaka och vilade fossingarna vid stranden/solen och lyssnade på musik. Underbart!

 
Efter detta väntade jag på Natalia och får middag - pasta med pasta.. haha. Och en smörgås jag gjort i ordning. :) 

Efter allt promenerande under dagen var jag väldigt trött så jag fixade iordning mig för sängen, la mig och skrev i min blogg och med Minke tills jag sedan somnade.. Nöjd över att jag i stooort sett gjort allt jag ville i Brighton alla fall! :)
Kommentera inlägget här: