jennielundgren.blogg.se

Ons - Sön (108 - 112)

Kategori: Allmänt

Onsdag
 
 Från mitt fönster.
 
Idag var en till sån där slö dag där inte mycket annat förutom skolan hände. Hade ju ändå skola fram till 5 såatteh, hemma vid 6. Försökte chilla på soffan men då kom ju gåsen där uppe ni sett på facebook och ville vara med.. blev lite awkwars stämning.. Så var det ju matdags också, men jag ville veeerkligen inte gå till Tesco, bestämma och handla mat och sedan laga den.. Så tänkte, peerfeeekt, kan göra toast med mitt bröd! Icke. Det var mögligt. (Möglar på mindre än en vecka.) Så jag gick till Tesco och köpte bröd. Hahah, lat. MEN (!) köpte mat att laga imorgon. ;) 

Efter mina toast tittade jag på en film och var asseg. Minns att jag låg och skrev framåt midnatt med lite folk på mobilen men somnade till typ, halvsov. Drömde att det var en spindel på min mobil i handen, så fick panik och vaknar till och slänger iväg mobilen hahah, rätt långt med! Tur ingen vaknade. Nåväl, efter detta insåg jag att det verkligen var dags att sova. 
 
Torsdag
 
Coola moln, de var formade som ett prickigt låångt streck. Aldrig sett sådant förut!
 
Idag var jag så trött mina ögon sved hela dagen hahah, så efter vi nått stranden för vår traditionella picknick på stranden så somnade jag.. tydligen låg jag och sov med öppen mun med, faan vad gött! Men det blåste jättemycket så Mara och Laureen frös sönder. Så vi bestämde oss för att sticka därifrån tidigt. I brist på andra planer bestämde jag mig för att promenera hem och det var skönt som vanligt. Mycket härligare att gå där än i Töreboda haha.

Upptäckte den mest komplicerade konservöppnaren i modern tid (typ). Det krävdes fyra personer för att öppna min konservburk. Eller ja, 3 och en halv kanske, jag lyckades inte göra så mycket.. Så ännu ett plus till att komma hem till Sverige och normala konservöppnare! :') Gjorde inte så mycket denna dag mer än att göra storkok, göra läxor, titta på serie och sedan somna. Tidigt.  
 
 
Fredag
 
 Man vet man är i Storbritannien när man ser sånt här på TV hahah!

Hade min kulkuul (nja, inte riktigt kanske) dag i skolan woopwoop. Så kom hem vid 4-tiden. Visste inte riktigt vad jag skulle göra, många vänner har ju åkt hem och de vänner som är kvar fick besök nu till helgen. Så vad gjorde jag? Började söka information om högskolan + framtiden. Läskigt. Blev bara ännu mer förvirrad och obeslutsam om vad jag egentligen vill, faan! Hade hoppats på att min tid här i Brighton skulle magiskt få poletten att falla ned, men så var inte riktigt fallet. 

Nåväl, sköt upp att gå ner och käka mat riktigt länge så när jag väl kom till skott kom Natalia inspringandes genom dörren för att se om jag hade ätit än. Trodde inte detta skulle hända men - Thank God for procastination! (I och med att hela residenset är FYLLT med nytt folk  och vi är för lata för att göra nya kompisar så gillar vi inte äta utan varandra hahah.) Spenderade mycket tid nere i kafeterian och resten av kvällen fyllde jag på med lite aktiviteter på min Bucket list som jag vill göra.. Bland annat Ice Hotel i Jukkasjärvi som jag sökte om. ;)  La mig rätt tidigt eftersom jag skulle vakna tidigt nästa morgon! 

 
Lördag - Min sista helg!!
 
Uppe med tuppen (nåja, halv 8 i alla fall) för att möta Minke!!! Hon kommer på besök idag! Dock blev hon sen på grund av dålig kollektivtrafik så gick med Natalia och hennes vänner för att kolla på Pride Festivalen och sedan piren. Dock har jag knappt några bilder, tog mest videos och jag vet inte hur man lägger upp filmer här. :) 

Shitloads of people! Hela Brighton och de flesta bussar är överfulla. Rätt irriterande.
 
 
Paraden var kilometerlång! Olyckligtvis missade jag mer än halva men.. nåväl, mycket mer har jag på film!
 

"Smiile"                                                               "Vänta, låt mig lägga bort kakorna..."
 
Hahah. Tyvärr hann jag väl inte. Minke själv försökte undvika fågelskit och vind. Det blåste halv storm. Men vi var glada, för vi var reuniiteed!
 
Vi gjorde inte så jättemycket speciellt. Vi gick runt massor i Brighton, gick till residenset för ett klädbyte för jag frös väldigt mycket. Sedan mötte vi upp Isidora och Pia och käkade pizza. Jag åt en hel och var fortfarande inte proppmätt, vet inte riktigt vad som hände där (mer än att jag var hungrig i många timmar innan vi kom dit) men jag skäms och är stolt samtidigt. Och efter detta följde vi med och tittade på deras residens. Båda har tidigare bott på mitt residens me de blev tvungna att flytta till sommarresidenset. Och jag är glad att jag inte bor där, så himla ensamt! De hade dock massa söta vilda kaniner utanför. :D 

Vi tog oss sedan in mot stan och Churchill för att säga hejdå till Andrea - en italienare med den mest underbara accenten hahah. Sedan var det plötsligt sent och natt (nåväl,  halv tre.. söömnig!)  och dags att ta bussen hem. Under min ensamma väntan på den sjukt försenasde bussen "träffade" jag på sjukt mycket jobbigt folk som inte vet hur man tar ett nej, hah. Brighton Pride Festival med sitt partypeople i all sin glory. 
 
Vi var inne i den färggladaste butiken någonsin hahah. Letat efter presenter till familjen.. Förlåt familjen, jag hittar bara skit. :( Blev inga presenter.
 
 
Söndag
 
Idag fick jag lite sovmorgon tidsmässigt, men sömnsmässig förstördes den för Germany som åkte hem idag valde att packa sin resväska på morgonen när alla låg och sov/försökte sova. Jag som inte hade sovit speciellt många timmar när hon började var INTE glad hahah. Tillslut somnade jag om och när jag vaknade hade hon begett sig hem till Tyskland. Sedan gjorde jag, Minke och Isi planerna på att åka till Devils Dyke. Det var AMAZING! Jag måååste åka tillbaka dit igen någon gång i framtiden.
 
Från bussen bara haha. 

Nu kommer Devil's Dyke.

 
 
Det var verkligen en underbar dag att promenera runt här. Mååste dela med mig av alla bilder haha! 
Efter att ha tagit bussen tillbaka till Brighton (där tydligen Ian McKellen spenderat sin dag, faaan att jag missat det) fick vi en Marine istället för Isidora. Och ironiskt nog åkte vi till Marinan! :) Vi var hungriga och skulle käka! Och jag har knappt varit på marinan än, så nu kunde jag checka av både Devils Dyke och Marinan på To do-listan!


Sedan promenerade/tog jag busen i en härlig kombination hem. Trött tjej efter en lång, perfekt dag. En av de bästa på länge! :D Idag fick jag även en ny rumskompis från Tyskland. (Germany Jr.) Träffade henne dock inte på grund av att hon sov när jag kom hem. Spännande!
 
Kommentera inlägget här: