jennielundgren.blogg.se

Mån - Ons (113 - 115)

Kategori: Allmänt

 Måndag (Sista veckan!!)
 
Blev dock ingen skola idag, hade andra (bättre) planer! ;) 

Mötte upp dessa flickor för brunch på The Créperie, där jag åt fajita wrap. Underbart gott, Kändes nostalgiskt eftersom det var här viåt bland de allra första veckorna, och nu är det min sista vecka. :) Gott var det också!



Efteråt gick vi runt i Brighton och inne i Churchill och fördrev tiden. Låg på stranden ett tag och tog det lugnt och vi tittade även på en "busker! vid en pub. Vet inte vem som var bättre, killen som spelade eller en kille som tittade på och dansade loss. TIll varje låt. I ungefär en halvtimme hahah. Dessutom hade han matchande rödglittriga shorts och t-shirt - önskar jag fick honom på bild men tänkte inte på det! 
 
 
 
 
På kvällen tog vi oss till marinan för att möta upp massor av folk för lite bbQ. Sol fyllde nämligen 21 år ikväll! :D Det var mysigt, men sjukt kallt! Så vi stannade inte suuuperlängre. För klockan 9 började filmen vi tänkt se - Boyhood. Så det var jag, Minke, Marine och Pk som gick. Rätt tråkig film men ändå riktigt bra! Själva idén bakom filmen är så cool och originell att filmen blir bra! De har liksom använt samma skådespelare och filmat i 12 år för att göra denna film! Coolt! Dock väldigt lång film - 2 timmar och 45 minuter! Men sevärd ;) 

 
 
Tisdag
 
Skippade skolan idag igen :/ Mådde inte så bra på morgonen, ajaj. Men skönt att få sova ensam i rummet på morgonen för omväxlings skull..

Jag hade egentligen lunchplaner med Minke och ev. Co i Brighton centre men det blev så förvirrande så istället stannade jag i Hove och bestämde mig för att kryssa ur en sak på to do-listan (saker jag vill göra innan jag åker). En av dessa saker var att gå på George Street - en stor gata jag sett men aldrig gått på.. Och jag verkar ha missat saker haha! Utforskade andra delar av Hove och insåg snabbt att Brighton är stooort. 

Efter allt promenerade gick jag ned till stranden och lyssnade på musik och njöt av solen. Kommer verkligen sakna stunder som dessa när jag kommer till Töreboda igen, men men! :) 
 
 Efter det åkte jag till centrum för att möta upp Natalia & Minke, Isidora & Sol för att äta kvällsmat ihop. Så vi käkade på Sushimania och åt aaalldeles för mycket, jäklar alltså! Men måste ju passa på - sista Sushimania.:/ 

Sedan tog vi farväl till Minke som åkte hem - och vi åkte till residenset. Och på hemvägen kryssade jag av "Ta buss 7" från to do-listan! Alltid undrat exakt vart bussen stannar, har alltid bara vetat att det är ungefäär vid residenset haha. Såg rätt spännande saker från bussen. Till exempel att Hove har en egen tågstation? Hade inte den BLEKASTE om det. 

Onsdag

Idag hade jag mitt slutprov. Hade planerat att jag skulle komma dit i perfekt skick så inget kunde störa mig - men det sket sig totalt hahah. Fick nackspärr i duschen, bussen var sen så jag hann inte äta innan provet så jag var hungrig och fönstren var öppna i provsalen där jag satt längst bak typ - och utanför stod alla eever som har rast och pratade och spelade musik = Jag kunde inte fokusera alls. :( Och tidsbegränsningen är redan.. tja, begränsad. Var stressad som faen. Vill egentligen veeerkligen ha C2 i betyg men tror inte jag kommer få det. Får se resultat på fredag.

Tog mig en sak från to do-listan och promenerade strandvägen från piren och hem. Det var riiktigt riiktigt nice!
 

Är ju ganska rädd för utklädda människor.. Och här står någon slags Trä-Gandalf-Jätte och täcker vägen som jag ska gå förbi.. Stod lite diskret på sidan först och bedömde om han gjorde något med människor som gick förbi först hahah.. Sedan vågade jag gå förbi ;D 


Så lite senare såg jag denne coole man "uppträda". Höll mig på avstånd, men ändå imponerande. ;) 

 
Det blåste som faan denna dag så det var måånga vindsurfare på havet och inte ens fiskmåsarna (tack och lov) orkade flyga runt haha. De låg och chillade istället!

Var rätt trött när jag kom hem, så satte mig och skrev lite blogguppdatering, vilket tog en stund! Sen var det bara hugga in i tvätten som väntade på mig.. Var inte alls road. Särskilt inte när det är folk innan som segar som in i helvete så jag tvingas vänta. *irriterad - snart hemma igen!!*

Sedan avslutade jag kvällen perfekt med min och Natalias sista pizzakväll + filmen Big Fish. Och i vanlig tradition åt jag alldeles för mycket. -.- 

Tog även reda på att taxin till flygplatsen kommer hämta mig 01:50 på lördag - faan vad gött! Kommer att bli att dygna såå.. beware hemma, kommer nog inte vara världens lyckligaste.. (Säger inte att jag inte kommer försöka, hehe.)
 
 
Kommentera inlägget här: