jennielundgren.blogg.se

Nitton!

Kategori: Allmänt

Hej! 

Fredag, fredag, fredag. Sov för lite timmar, missberäknade tiden om när jag behövde gå upp, och när jag var sminkat och påklädd hade jag 40 minuter på mig tills jag behövde gå ner och äta och gå till skolan.. så jag la mig i sängen igen och lyssnade på musik och lekte med telefonen. Tyvärr tappade jag bort tiden och fick packa, borsta tänder, äta frukost och gå till bussen på tjugo minuter istället. Var asstressad hela bussvägen till skolan, för trodde jag skulle bli sen. Missbedömde tiden igen, för när jag kom fram till skolan va det typ tio minuter kvar tills lektionen skulle börja.. Jag måste lära mig mina nya brittiska tider och rutiner allså, haha. För detta funkar inte riktigt. 

Hade i alla fall roliga lektioner idag! Vi jobbade i grupp av tre. Jag jobbade med en tjej från Sverige och en ifrån.. Tyskland tror jag. Första uppdraget var att under en halvtimme uppfinna en ny "clothing brand". Och allt runtomkring det. Vårat hette B.E.C (uttalas bokstav för bokstav, haha) och stod för typ Beauty, Elegance, Confidence. Nåväl, tänker inte gå in för detaljerat. Sedan presenterade vi våran klädgrej för resten av grupperna i klassen. Andra uppdraget var att göra en marknadsundersökning om vårat märke, på resten av klassen. Och tredje uppdraget var att varje grupp skulle göra en liten presentation för en annan klass så skulle de väja vilket klädmärke de gillade mest.. Var inte riktigt beredd på det så freakade ut lite smått tillsammans med tyskan. Men svenska tjejen styrde upp allting, thank god. :)) 

Fick även reda på resultatet på provet, och det var dugligt. Har blivit uppflyttad en nivå nu, så ska få en ny lärare och ny svårighetsgrad på tisdag (måndag är bank holiday). Och tre eller fyra stycken från klassen skulle åka hem idag, lite tråkigt men.. Det enda faktiskt sorgliga är att Sarah åker hem! 

Och eftersom att hon skulle åka hem så gick jag, Sarah, Laureen och Minke till The Creperies (kan inte stava skiten, det är franskt och jag är för omotiverad för att söka upp det), och åt något bland det godaste jag ätit! Vi träffade (tydligen) youtube-kändisen Zoella om ni har hört talas om henne, där. Jag visste inte vem hon var, men Minke blev helt star-struck hahah. Skakade och grejer.

 åh, där kom ju namnet!
Någon fajitawrap och asgoda, konstiga sallader. Så.Sjukt.Gott! Och muggarna? Gulliga, som glasskålar med handtag på. 
Jag & Laureen hade svårt att bestämma oss för om vi ville dela på en jordgubbscrépe eller nutellacrépe.. Så vi körde en nutellajordgubbscrépe.. Det var äkta kärlek! Det var lite dyrt på stället, men skulle gärna gå tillbaka! Ef-elever hade lite studentrabatt med, ;) 

Efteråt åkte vi till Laureens värdfamilj i Peacehaven och kollade läget. Det var kallt och jävligt. Vi hade planerat att spendera kvällen med att kolla lite film, äta lite mer skit och laga lite pizza, men det hade blivit lite missförstånd med värdfamiljen så det slutade med att jag, Minke och Sarah fick åka hem. Det är i sådana lägen jag är så glad att jag bor på residenset och i stort sett bara har mig själv att lyssna till! Tänker inte gå in på det så mycket men.. tycker synd om Laureen för hon får inte ens använda köket om hon vill göra sin egna mat i huset. I så fall ska värdfamiljspappan laga mat åt henne. Tycker synd om henne. Då föredrar jag vårt skitiga, äckliga kök i residenset hahah. 

Fick plötsligt lite bilder i mobilen för en viss holländsk tjej älskar att ta bilder, så enjoy en! ;)
Brighton Pier vår gråa kalla dag.. några timmar tidigar var det molnfritt och solsken!
 
Så lite sysslolös följde jag med Minke till Tesco, sen drog jag upp till rummet och tog det lite lugnt en stund. Snackade med rumskompisarna och lyssnade på den nya Sheeran låten som han släppte idag. Och den var bra, wiie! Var fortfarande mätt pga ovanstående bilder, så jag fixade lite toasts och sen tittade på film med Minke och Mehpare tills jag halvsov i soffan. Men vi tittade på Homefront, och den var rätt kass IMO så.. 
 
 Fick lite brevskrivning gjort idag! Och Minke hade fått brev av familj/släkt och vän.. vart är mina brev, blev lite avundsjuk?! ;) 
 
 
Som vanligt kan jag inte sova när jag verkligen behöver det, så nu ligger jag och skriver ett onödigt detaljerat blogginlägg istället.. smidigt! Men får väl knocka mig medvetslös i brist på annat, dags att gå upp om 4,5 timmar!

Godnatt! :)) 
 
Kommentera inlägget här: