jennielundgren.blogg.se

42 - Söndag! :D

Kategori: Allmänt

Hejhopp!

Denna morgon vaknade jag lyckligtvis i tid till frukosten, woop woop! Så skyndade mig i den så jag hade tid att säga hejdå till Kelly som åkte hem till Holland under morgonen. :( Hon var jättesnäll nog dock och sponsrade mig med lite tvättlappar, tvål, nail polish remover, nutella, juice osv som hon inte kunde ta med sig hem.. tacksamt :)
Sedan bestämde sig jag och Minke för att gå till stranden för vädret såg riktigt lovande ut. Slängde till och med på mig bikini utifall det skulle bli något badande. Men ohh så fel jag hade, Det kom massor av moln hela tiden och det blåste lite kallt. Hade jacka och kofta som en liten filt haha. Vi satt där i 3 timmar ändå kanske, lyssnade på musik och hade det allmänt gött, njuter av livet!

Sedan stack vi tillbaka till residenset för att äta lite snabbt. För Minke insåg att hon behövde åka in till stan för att köpa en bussbiljett för den kommande veckan, men vi var hungriga. Så gjorde en varm macka och käkade upp, bara för att inse att vi aldrig kommer att hinna dit i tid tills de stänger.. hahah. Så istället drog vi två och Natalia och köpte lite öl/cider/tog med mina pringles från gårdagen och drog ner till stranden igen. Och jäääävlar vad varmt det hade blivit nu! Och inte ett moln på himlen. Vädret var maxat! 

 
Vi fick lite olika umgänge med folk från residenset som kom förbi och gick. Men tillslut var det vi tre, Hamza och Daniel som satt och spelade allas favoritspel:

Slå ner burken! (Det ljusa som står långt borta på bilden.) Så ja.. man kastar stenar tills den välter haha. Bästa känslan är när nägon träffar så den ställer sig upp igen, så behöver ingen gå upp och ställa den tillrätta igen. Man är så sjukt road med dessa stenar hahah.)

Och många timmar spenderade vi på stranden!

 
Och mamma, detta resulterade ditt snack om pizza i:
Pizzaa! ;) Inte alls lika goda som hemma.. men det gör inget för det slår att äta massor av pasta! Efteråt spelade vi lite biljard och pingis och grejer..Och Jorge har varit i Sverige och överraskade med sin återvändo idag, vilket gjorde mig glad för han har djungelvrål till mig, hahaha.
All in all, ett bra avslut på en nästintill perfekt dag må jag säga!
 
...Mer perfekt hade den varit om jag hade lagt på solskyddsfaktor i tid.. Fick höra "oh, du börjar bli lite röd. Vill du låna min solskyddsfaktor?"  Typ.. "mjaa okej då. Säger ni det så. :)" Tänkte att solen kan ju inte ta SÅ mycket när det var så molnigt under dagen och eftermiddag när vi satt där senare, så så behövligt kan det väl inte vara? MEEEN..

Ungefäär såhär vid var jag innan..                         ...Och såhär jävla röd blev jag efter. Syns inte så bra på bilden men.. fyfan.. aldrig någonsin varit så röd. Mina nya smeknamn är numera apple eller tomato haha. Även om jag inte var så röd från början kom det fram mer och mer under kvällen..
Lyckligtvis hade Minke after sun som jag får låna tills jag köpt en egen.. och lyckligtvis är det bara armarna som gör lite ont. Så se och lär! Kan ju säga att när jag såg mig själv började jag asgarva, så förstod varför de andra också hade gjort det hahah. :D Var ju inte speciellt sugen på att gå ut nästa dag och framkalla fler sådana reaktioner.. 

Gömde mig på rummet resten av kvällen och lyssnade på musik tills jag somnade..och gosade med min iskalla vattenflaska hahah. 
Kommentera inlägget här: