jennielundgren.blogg.se

40 - Fredag :)

Kategori: Allmänt

Tiiidig morgon, upp och duscha. Avskyr att duscha tidigt på morgonen. Särskilt innan klockan sex. Men skulle vara på skolan halv nio idag.
Vädret var rätt soligt men vääldigt blåsigt. Vi var i klassrummet kanske tjugo minuter, innan det var dags att gå vidare. Vi hade inte vanliga lektioner idag utan vi skulle på en utställning om hologram! Visste inte vad jag hade att förvänta mig. Vi promenerade dit utmed stranden, så det var ju nice. :) 

 
Själva utställningen var på en liten gata som hette Middle Street och låg rätt undangömt. Vi var där kanske 30-40 minuter. Vilket var liite för mycket för min smak men.. tar inte så lång tid att gå runt i ett rum och kolla på skärmar med bilder på.. Men här är lite bilder på de sakerna jag tyckte mest om! (Och en quote från skaparen, bara för att.) Tyvärr blir ju bilderna 2D såkalrtm en.. i verkligheten är de 3D med blotta ögat. Och alla objekt är skapade med enbart laserstrålar. 
 
Okej bilden blev misslyckad men.. aja x) Det fanns coolare som föreställde vasar, en motorcykel, en gammaldags telefon osv men.. tog inte direkt några bilder på dem.

Detta var min favorit, och den var självklart omöjlig att ta kort på och ge rättvisa.. Men tre bilder på samma ger den LITE rättvisa i alla fall haha. Den hette typ Water droplets.

 
Någon som är intresserad av att köpa? 
 
 
Efter detta sa läraren att vi fick sluta för dagen, jippie!! Typ två och en halv timme tidigare. Så gick runt med Minke och Janick i Brighton. Vi gick in i lite comic book stores och hittade roliga saker. 

Jag hittade den perfekta boken jag vill ha!
 
 
Och mobbad bok? 
 
Efter detta letade vi reda på HisBe, en internationell mataffär jag velat checka in i två veckor nu.. och vilken besvikelse! Den var liten och hade knappt några varor. skulle inte direkt vilja kalla den internationell heller. x) (Men påvägen dit såg jag ett café som jag TROR skulle ha marabou choklad.. så det var ju värt att lägga på minnet. :G) Slutligen gick vi till Aldi istället och köpte en munk haha. Och lite andra tråkaffärer.

Så gick vi till en park vid någon gammal kyrka jag inte känner till, det var skönt där så vi stannade ett bra tag. Försökte spela lite Frisbee men det blåste för mycket. x) 

 
Efter detta tog vi oss tillbaka till Churchill och gick in i en fyrvånings bokaffär. Akademi-bokhandeln in your face typ. Tyvärr var det ju inte jag som skulle köpa något men.. Sedan blev det en tur till residenset för att lämna grejerna, och sedan chilla på stranden! Hittade en vägg där vi satt lite i lä och njöt sönder! Fick även utbytt sällskap mot Minke och Janick till Kelly och Marine. Och jag och Marine var tydligen så trötta att vi somnade en kvart hahah. Stackars Kelly, Men jäklar vad skönt det var!
 
 
Roade mig även med att ta kort på det slemmigaste paret på stranden.. de brydde sig inte ens om att hålla koll på sin lilla unge som klättrade på allting och sprang runt vid vattnet. 
 
Oh så romantiskt, pussas när vågorna slår upp! :pPpP haha. Och ungen som hänger över till andra sidan.. Rätt högt fall att falla med huvudet först.. (det är högre på andra sidan.) 

Sedan var det dra sig tillbaka, laga mat, byta om och bege sig till Churchill för att vara lite social med EF-folket. Tyvärr kom polisen dit och alla var tvungna att gå, så vi satte oss på stranden. Det var rätt kolsvart, kallt och regnade lite smått men.. Det fick väl gå ändå! :) 

Gick väldigt dåligt med bussar hem så powerwalkade hem ca 40 minuter (har lite träningsvärk nu dagen efter) och kände mig jätteduktig! Hade ju även tidspress då Kelly var tvungen att vara hemma en viss tidpunkt, annars skulle vakterna bli arga på henne. Och det vill man ju inte såklart ;) Mötte mycket konstigt folk (Brighton i sin glans) och vi hann hem exakt på minuten hon skulle vara hemma.. och jag förstörde på en gång hela duktig-heten och åt Nutellamackor. Blev hungrig när vi gick förbi lite donkens, KFC's och pizzerior osv på vägen hem.. var såå läskad haha! 

Så det blev en rätt lång dag för trötta lilla mig.. somnade plötsligt och snabbt när jag väl kom i säng. En helt okej dag då det knappt var någon skola. :) 



Kommentera inlägget här: