jennielundgren.blogg.se

36 - 39 - :s (Mån-Tors)

Kategori: Allmänt

Tjoo!

Det kommer inte bli några speciella uppdateringar om dessa föregående dagar för jag minns verkligen inte vad jag gjort och/eller jag har inte gjort något speciellt. 
 
Vädret blev dåligt efter helgen. Måndagen var fin, men jag hade knappt sovit under en vecka så jag låg tyvärr i sängen flera timmar den dagen..Hade på mig den nya cardigan och kände mig lite cool haha. Köpte den efter viss tveksamhet (efter att ha skickat bilder till Hanna och mamma t.ex. haha) Bra köp. Väldigt ömtålig.. Jo jag gjorde tråkiga saker som att plocka iordning och organisera mina saker i rummet, räkna ut lite saker och sånt nödvändigt med!
 
Tumme upp för kofta. De kan man aldrig ha för många av! haha. 
 
Vi fick nya stolar utomhus som jag och Natalia testade. Godkända! (De som hänger från träden. Typ som gungor, jättenice!) Tror jag kommer spendera en del tid här när vädret är bättre. ;)
 
jag 
Sedan har det varit blåsigt och regnigt och inte alls så nice. Skypade med min familj första gången sedan jag kom hit, haha. Och även med Stefan igen. Första gången sedan jag kom hit som det kändes normalt att prata svenska. Skypade kanske totalt 3-4 timmar liksom. Jag brukar prata svenska några enstaka meningar per vecka haha! Men lite coolt är det :) 
 
Har en ny lärare som heter Magdalena.. hon är bra, men vi ska bara ha henne en vecka sen ska vi byta IGEN. Kommer då ha min sjätte lärare.. Hoppas denne är bra i så fall. Vi har även haft ett residensmöte där de sa att de ska sluta byta lakan varje vecka och byta till varannan vecka. Tappar man bort sina bestick får man betala två pund, Om städaren kommer in i rummet och inte kan städa för den tycker det är för stökigt, kommer den lägga grejerna i en låda och bära ner till managern. För att få tillbaka grejerna måste vi betala 5 pund.. var lite mer regler men de minns jag inte riktigt hah.. Detta residens vill verkligen mjölka en på pengar. 

Kan inte komma på något speciellt mer. Har hängt runt residenset mycket. Varit trött och lite hängig och inte känt för att springa ute i vind och regn och blåst. :) 

Så sorry för ett ointressant inlägg men.. nu vet ni att det inte kommer massa i alla fall. :)
Kommentera inlägget här: