jennielundgren.blogg.se

32 - :)

Kategori: Allmänt

Oh du underbara sovmorgon! Tyvärr medföljer problemet att jag är vaken längre idag.. Kommer alltid igång som mest på eftermiddagen/kvällen och nu ligger jag här i sängen, klarvaken och skriver inlägg tjugo i ett. Störande eftersom jag vet jag ska upp om sisådär 5 timmar. x) Konstigt eftersom jag sov rätt kasst och vaknade av rumskompisar under morgonen.. Beskrivningen om fredag lär ju bli "Trött!"

Här är min frukost och ni som känner mig vet att frukost är det bästa som finns, typ. Och att denna bilden är lite onormal. Brunt brönt (med ost och skinka i. Japp, äter skinka här? Gott i toast!), cornflakes av mestadels mörk sort och lite ljus (det finns mjölk i botten haha), ett äpple och äpplejuice? Ojoj ;) Till helgen ska jag lyxa till det med yoghurt istället för äpplet. Längtar lite ;) 

Lektionerna idag var roliga! Gött med läraren på första lektionen som fortfarande var bakis efter att ha varit ute på klubben natten innan, haha. Festandes med andra EF elever. Bland hans första fraser var, när vi frågade hur han var eftersom vi hört om hans kväll tidigare "I can't see, hear or even breath.. apart from that, I'm fine!" Sjuk lärare, men han gör ett bra jobb ändå!

Nästa lektion var det lite frivilligt arbete i iLab (man jobbar med datorn), och jag bestämde mig för att ta mig an grammatiken.. vilket gick åt helvete. Är mer förvirrad nu än vad jag var innan. Läraren där försökte hjälpa mig lite men.. jag förstår verkligen inte grammatik. Suger att jag behöver kunna sånt ENDAST för jag går i C-nivån. Hjälper inte att jag förstår språket ändå, måste ändå kunna alla grammatiktermer? Får ta mig an det en annan dag antar jag..  Fick även reda på att vår gamla, hemska lärare har lämnat EF.. efter 1,5 vecka. Han fick en annan klass, och de gillade honom inte heller så de krävde tillbaka sin gamla lärare.. Och vår gamla hemska lärare hade tydligen inte trivts i vår, deras klass eller i EF så han hade lämnat på egna villkor. (Hoppas det är sant, annars känner jag mig skyldig.) Så nästa vecka kommer vi ha en ny lärare igen.. spännande?

Hela dagen i skolan gick snabbt medan bussresan hem tog en evighet. Fastnade i en trafikstockning, och självklart behövde jag absoluut gå på toa under den tiden hahah. Så typiskt! Och eftersom jag stannade upp efter skolan ett tag och snackade med Laureen så var jag själv på bussen. Tråkigt.
 
Var typ hemma och vände på residenset för Minke och jag bestämde under min bussresa att gå till stranden. Idag var soligare och varmare än gårdagen, woo! :)

 
Kastade iväg en äppelskrutt när vi var ensamma.. efter en halvminut såg det ut såhär? Känns som jag gjorde ett misstag.. fiskmåsarna här är inte att jävlas med.. hahah. 
De försvann sedan för att terrorisera några andra på andra sidan muren.. Tur det, för Marine kom med en pizza till sig själv för att äta. (Självklart bjöd hon en slice :) Där rök nyttigheten igen, haha.)

Solnedgång <3

 
Lite utsikt från residenset. :)
 
 Efter stranden hängde jag med Minke till Tesco. Och sedan var det dags att laga mat igen :) Kul sällskap av Minke och en annan holländsk tjej som heter Kelly. Blev köttbullar igen. Det är det enda köttet jag har kvar förutom påläggsskinka, haha. Men det var lika gott idag! Åt för 4 timmar sen och är fortfarande asmätt.. behöver nog köpa ett mått till pastan. 

Vi satt kvar och snackade i kafeterian tills jag kom på att jag hade en saker att fixa innan jag la mig.. "tur" jag var för pigg för att sova ändå då! ;) Allt som allt, en skön chill idag!

Nu måste jag försöka hitta någon som kan klubba mig till sömns! /Och kanske den rumskompis, vet ej vem, som snarkar hahaha.) Hej!
 
Kommentera inlägget här: