jennielundgren.blogg.se

28, 29, 30

Kategori: Allmänt

Tjaa..

Har inte riktigt haft jättemycket att göra, men ändå varit för lat för att uppdaterna (??), så det är bäst för oss alla att bara slänga ihop dagarna. :)

Vädret har sedan i söndags varit rätt kasst. Det har regnat en hel del och det blåsor massor hela tiden, och det har varit lite sol. Därför är jag hellre inomhus och inte gör så mycket än går ut och upptäcker världen, haha.


I söndags sträckte jag mig i alla fall så långt som till Day's, restaurangen med asiatisk all you can eat. Vi var lite mer folk denna gången, så det var ju trevligt. Jag testade chokladfontänen denna gången, och jag är besviken.. Nästa gång jag är där ska jag äta crêpes med nutella istället som efterrätt.. Mitt sällskap var väldigt trötta, så efteråt åkte vi hem. Dock gjorde jag ett fynd på Tiger (dansk butik). Min alldeles egna osthyvel! Så nu slipper jag köpa den dyra färdigskivade osten och kan köpa en rejäl jäkel till ost istället. :D Resten av kvällen spenderades i residenset med lite vanligt häng runt kafeterian!

I måndags, som var sjukt regning, hade vi våra tre sista lektioner med världens tråkigaste lärare. Tre långa lektioner, tyvärr. Och under den sista kvarten när kontorskillen kom in (som ska uppfylla klassens drömmar om en ny lärare) skötte han sig bättre än han någonsin varit, självklart. Men kontorskillen höll med oss och sa att vi redan nästa morgon skulle mötas av en ny lärare. Så glada blev vi! Efter detta åkte jag hem, vilade lite pga extrem huvudvärk och sedan fixade lite bakpotatis och kyckling osv, (Fortfarande asgott) och sedan åkte till Churchill för att möta upp lite folk och gå på bio, Jag hade lyckats övertyga några att gå på Bad Neighbors, och några av dem tog med andra kompisar. Så ett litet glatt gäng blev vi i alla fall. :) Tre holländare, en fransk en från Belgien (belgare? haha vet inte) och jag.. Alltid jag som pratar ett språk själv här, haha. Vart är alla svenskar?? Nåväl, Filmens handling var väl inte speciellt bra, men underhållande var den utan tvekan! 

Senare på kvällen blev jag bjuden på lite gratis pizza. Vem älskar inte gratis mat? Fick det bara för att två tjejer inte orkade mer och inte ville slänga.. jag klagar inte, gillar inte heller att slösa på mat. Så det är ju en fördel med residenset, folk som bjuder på saker. :)) Tror detta är en av de första gångerna jag nämner en fördel? Nåväl. La mig i sängen och somnade medan jag kollade på Sherlock, och vaknade tio i nio nästa morgon. FÖRSTA gången jag var trött pga att jag hade sovit för mycket sedan jag kom hit. Hallelujah? Fick mellan 8-9 timmars sömn. Sjukt!

Lektionerna med nya läraren var mycket snabbare, lärorikare och mer underhållande jämfört med innan.. MYCKET alltså. Så nu kan jag se fram emot lektionerna igen. Bra jobbat EF! (Japp, nu tyckte jag något bra om EF också. Hoppsan!) Bäst av allt måste väl varit när jag kom till residenset och får se detta:

Paket från mamma! :)) Lyckan över dessa små saltiga underbara skapelser är ju inte liten.. Haft lakritsabstinens, även fast det bara gått en månad.. Har snart käkat upp ena halva påsen.. Måste försöka kontrollera mig.. Fick även ett brev i paketet. Tackar så mycket! :D

Försöker även tänka på lite nyttigare måltider (och bara fler typer av måltider) man kan tillaga på spis eller mikro? Inte så jäkla bra att bara äta pasta varje dag.. Någon som har förslag? Ska nog sätta ihop som en "receptbok" eller något liknande här, haha. 

Och för att göra dagen ännu bättre skypade jag med Jessica under kvällen. Så även fast det var ännu en rätt händelselös dag(/dagar) är jag nöjd ändå.. Saknar hemma dock!
Resten av kvällen ska jag nog lägga mig och titta på mer Sherlock tills jag somnar.. är mitt i ett avsnitt.

Hejsvejs!





Kommentera inlägget här: