jennielundgren.blogg.se

26!

Kategori: Allmänt

Idag lös solen! Men det blåste som jag vet inte vad. Kanske var därför min tandborste åkte i toaletten i morse? Den blåste i? Eller för att folk här inte stänger toalocket och jag hade massor av saker i famnen och tandborsten bara dök....
 
Hade i alla fall mina normala engelskalektioner med vår astråkiga lärare, och vår klass har verkligen fått nog. Gick och pratade med en i elevkontoret som ansvarar för lärarna, för att säga att vi inte ville ha honom som lärare längre. Antingen ville vi byta klass eller byta lärare. Vi fick säga vad vi tyckte han gjorde fel, och han från kontoret insåg problemet och höll med om att vår klass borde få en ny lärare. Så förhoppningsvis är måndag sista dagen då vi har denne tråkiga lärare. (Vilket då tyvärr är tre lektioner i rad...) Kontorskillen ska snacka med oss efter sista lektionen på måndag och ge besked om vad som kommer hända.

Efter skolan följde Laureen med till residenset. Vi lämnade våra saker och drog till Tesco. Vi hade planerat att baka någon form av paj, men då vi är helt utan ugn här så fick vi ju självklart tänka om det.. Har verkligen hatat residenset idag. Det har aldrig varit så äckligt som det var idag, och jag fattar inte vad de som bor här tänker med. Är det så jävla svårt att ta hand om sin disk efter sig? Fyfan. Och de som ansvarar för vad som finns på residenset är ju inte heller så himla bra. Den jag uppskattar mest är frukostkillen, för han serverar goda mackor på morgonen.. 

Som dagen innan till exempel upptäckte jag att det inte längre gick att stänga ett av kylskåpen. Självklart var det ett av kylskåpen som jag hade mina grejer i.. så det var halvljummet i kylskåpet och all is (hela frysfacket är typ igenfrostat) hade smällt och allt i kylen var blött.. särskilt min påse som låg längst upp i kylen. Äckligt. Sen är jag så less på alla dessa löjliga regler som finns. Vi får inte vistas på balkongerna (vadå, är vi 6 år och kan ramla ner eller?), de som besöker en får bara vistas nere i kafeterian och inte i rummen. De får inte laga mat, utan jag får bara laga mat åt dem. Töntigt. Och de får bara vara här till klockan fem, sen blir de utslängda. Är chockad över att Laureen ens fick låna tallrik och bestick att äta på. Hon är väl knappt tillåten att andas luften i residenset.. (Ja, jag försöker venta lite frustration här.) 

Hursomhelst handlade jag massor på Tesco, bland annat ett doftljus. Brukar ofta lukta så himla instängt och äckligt i vårt rum, så tänkte försöka fräscha upp det lite. Och massor av mat. 

Blev fajitas, och det var så sjukt jävla gott!
Tjejen håller med!

Och min nya favoritgrej. Efterrätten jordgubbar och choklad. Dör av varje tugga. <3

Vi satt nog och åt i två timmar ungefär. Åt inget under dagen, var så jäkla mätt haha. Vi drog ut på en promenad i stormen med Minke och Marine istället. Vi gick längs stranden och det var så himla himla fint!! 
 
 
Var även en galning som var ute och flög över havet i någon parachute.. Nåväl. Det var skönt att komma tillbaka till residenset, stormen blåste rätt igenom en så blir ju rätt så genomfrusen om man säger så. Men det var det värt! Finns inte mycket som är lika fint som havet. 

Väl tillbaka så tittade vi på en film och bara tog det lugnt. Det har varit en skön och lugn dag kan man väl säga. Blir snart duscha och sen läggdags (aka kolla klart på The Originals och The vampire diaries tills jag somnar.) Imorgon är det dags för en tidig morgon och nya äventyr!
 
 
Kommentera inlägget här: