jennielundgren.blogg.se

London By The Sea - Dag 1

Kategori: Allmänt

Hejhej, eller hur man börjar!

Med mina 19,8 kg bagage (20 var det tillåtna...) och sisådär 6 kg handbagage flög jag iväg till England, London, Stansted. Jag hade gärna tagit en kliché bild från flygplanets fönster, men det satt två personer ivägen, så det sket sig ju...De satt seriöst och kollade ut jättemycket genom fönstret och pratade om hur häftigt det var och coolt osv.. blev avundsjuk. Men Det var kul att flyga i alla fall! Fast var ju fortfarande känslig efter tårkalaset på flygplatsen i Göteborg.
 
På flygplatsen Stansted var jag lite vilsen, och visste inte hur jag skulle bli mött av min transfer, bara ATT jag skulle bli mött. Så jag var på flygplatsen kanske 40 (nervösa, långa) minuter tills, till min stora lycka, en skylt med EF och mitt namn upp på. 

Tyvärr stod det ett till namn på skylten, så vi var tvungna att vänta på henne... och hennes flyg var försenat i 3545 timmar (okej, fick vänta 2 timmar totalt kanske).Men transfern var en trevlig man att prata med under tiden!

När tjejen dök upp satte vi oss i bilen påväg mot Brighton (också kallat London by the sea). Turen tog ungefär två timmar, så självklart somnade jag och den andra tjejen i bilen efter lite småprat. Chauffören sa i alla fall att tjejen och jag hade den bästa engelskan han hört från folk han hämtat upp tidigare. Så det var ju kul!
 
Klockan var strax efter elva när jag kom fram till Brighton Residence, där jag bor. Halva huset hade antagligen redan gått och lagt sig när jag kom. Inte riktigt så jag hade föreställt mig min ankomst! (Fun fact: Kändisar har bott i området där jag bor. Adele, någon från The Beatles, Roger Waters från Pink Floyd.. och så var det något om författaren med Alice i underlandet och författaren till Narnia också, som hade med Brighton att göra. Coolt!)

Men min ena rumskompis var vaken och hon hjälpte mig komma tillrätta och var allmänt jättetrevlig. Hon heter Natalia och kommer från Spanien. Den andra är fransk och heter Morgan eller något sådant, men henne har jag inte träffat så jättemycket. De har båda två redan varit här ett par månader. :) Den var en rätt sömnlös och lång natt i alla fall. (Nervositet är inte bra för sömnen.) För nästa dag var introduktionsdagen!

Tyvärr är detta ett jättetråkigt inlägg utan bilder.. för har antingen inte haft tid till att ta bilder, eller haft händerna fulla! Det kommer någon annan dag :) 

Ni får helt enkelt leva med det! Puss!
 
Kommentera inlägget här: