jennielundgren.blogg.se

Dag 7!

Kategori: Allmänt

Tjeenare! Nu har jag varit här i en vecka. Bara 19 kvar! Snabbaste veckan i mitt liv, även fast dagarna är otroligt långa haha. 

Jag har för övrigt varit dålig på att ta bilder, igen. Sorry. 

Men igår började jag segt. Jag gick upp vid tio, samtidigt som frukosten slutade i kafeterian. :/ Men trött tjej här då va! Då bokade jag iaf biljetter och boende åt älskipälsk (så himla gullig. Och detta visste ni redan, från facebook. Men jag försöker vara relativt grundlig här, okej?) Sedan fick jag gå ner med min lilla brödpåse och slänga typ allt brö, för att det mesta var mögligt.. Jag saknar verkligen en frys här! Och en ugn. Vi har kylskåp och plattor.. Gillar verkligen inte köken här.

Efter det spelade jag lite pingis 1-2 timmar, och sen sprang iväg till Tesco för att köpa köttbullar och makaroner haha.. bara för att göra det lite mer exklusivt köpte jag en stark tomatsås med. Nu har jag något att äta på i några dagar :)) Och så köpte jag nudlar! Vilket också blev dagens måltid. Woo jag tar hand om mig själv så jäkla bra här..

Vid åtta-tiden drog några av oss (känns så onödig att nämna namn så ni får leva med "några") till Churchhill Square för att möta upp lite folk, och efter de anlänt satte vi oss i en park precis utanför Royal Pavillions. Jag tänkte ta en bild, men jag glömde tydligen det.. Det blev dock snabbt för kallt, så vi satte oss på puben The Charity, där jag återupptäckt Kopparbergs Strawberry & Lime. <3 Efter det gick vi till Churchhill square igen för att träffa mer folk, vilket var omöjiigt för poliserna var där. Det har tydligen blivit en grej för dem att åka dit på helger och kolla läget. Men ja, istället satte vi oss på puben Crowns istället. 

Där drack jag min första (haha ja herregud) tequila shot med salt och citron. Alltid trott jag skulle hata det, men det var helt okej! Och så blev det jägerbomb, vilket är en riktigt bra drink, så himla bra är den att jag inte ens kunde somna fastän klockan var 5 senare! :)) Jag är lättpåverkad av koffein. Men det är utan tvekan residentets populäraste drink. Har nog haft 4 stycken sedan jag kom hit. x) 

Ja efter det gick vi till stranden, då testade jag Jack Daniels & Cola.. hade nog nästan bara Jack i min, för fan vad äckligt det var! Och efter det gick vi till en klubb som hette Volksclub. De spelade drumbass. Sämsta.klubben.jag.varit.på. Stannade inte särskilt länge alls, jag stack så snabbt jag kunde när en annan också ville gå därifrån! Så vi gick till Burger King, jag åt lite strips.. sen hem till residenset, spelade lite pingis. För det är ju normalt att göra sisådär 4 på natten? :)) Och sen gick jag och la mig och lyssnade på musik. Vilket var så jäkla skönt faktiskt, saknar att lyssna på musik. :) Har inte riktigt chansen att göra det här. 

Men ja.. festandet är verkligen en stor grej här i Brighton. Särskilt klubbandet. Och jag är ju inte världens partymänniska direkt men.. vi får väl se hur det går. Planen lyder att hitta några som inte bara är party-människor, så kan jag välja vilka jag vill umgås med beroende på vad jag känner för. :)) Men jag bor på residenset, och där är typ alla partymänniskor.. Sååja. Lycka till typ!
Kommentera inlägget här: