jennielundgren.blogg.se

12 & 13

Kategori: Allmänt

Tjenixen!

Har inte hänt så jättemycket spännande saker att skriva om egentligen, men kör ändå! :)

I torsdags hade vi presentationer om Earth Day, något vi ICKE firar i Sverige. Jag visste knappt vad det var. Men vi skulle göra en presentation i alla fall. Det var supersvårt att få ihop något om ämnet då vi gärna skulle prata om våra egna länder.. Och jag är inte den enda svensken i gruppen.. Så självklart snackade en tjej om exakt samma saker jag hade tänkt snacka om! 

Meen, då improviserade (!!) jag istället. Så himla läskigt, men jag böt ämne och information jag skummat igenom lite på nätet tidigare bara sådär.. Och läraren verkade nöjd! Det är så "lätt" att göra presentationer här. Bara man håller engelskan på en bra nivå så är det bra, typ hahah. Men är lite stolt i alla fall, för är kass på att improvisera!

Efter skolan stack jag och Laureen på lite shopping, dvs Brighton, H&M och någon filmbutik. Jag var i akut behov av strumpor, vilket jagnu har 10 par extra! Ett par svarta byxor, då mina favoriter har gått sönder och inga byxor sitter kvar på mig, typ. Var helt omöjligt att hitta ett par.. men blev ett par billiga från H&M soom.. inte var perfekta men.. ja. Och köpte ett gulligt paraply! Ett svart med rosa blommor, haha. Vilket har varit välanvänt. D

Det var rätt fint väder under dagen, men var i skolan tills klockan 5 så jag missade såklart hela solskenet. Precis som de senaste åren i Sverige. Min hy kommer aldrig få se ljuset igen..haha. Efter shoppningen gjorde jag inte så myctet mer än att fixa käk sen ta det lugnt sen sova.. har köpt hostmedicin och är rätt säker på att den gör mig väldigt sömnig.. :o 

Under fredagen var det regn regn och ja, regn. Tur jag har mitt söta lilla paraply från Primark. Det tog över en timme att ta mig till skolan idag, för det var stopp i trafiken av någon anledning. Det brukar ta kanske en halvtimme, så det var ju lite segt.. Hade tagit hostmedicinen innan skolan också så det var  nästintill omöjligt att hålla mig vaken på bussen. 
 Seriöst, det har till och med små volanger. (Ja, jag har varit dålig på att ta bilder igen, så ni får en bild på ett paraply hahah.)

Efter skolan fick jag reda på att Laureen ska börja i mn klass på måndag, så himla bra är det! :) De två av oss tog i alla fall bussen till Hove för att först handla lite mat. Hade ont om tid på grund av den sena bussen, så fick bli en färdigrätt Chicken Tikka Masala, som var asgod! Och jordgubbar (Som var så jävla goda!) och dessa: 
 Så himla gott! Varför har vi inte dem i Sverige?? 

Köpte i alla fall chipsen till mig och Laureen att ha under bion, för vi skulle gå och se Divergent! :) (Vilket var därför vi hade lite ont om tid. Den började 15.00 och vi var framme vid Tesco vid 1-tiden.)  Jag visade henne runt på residenset, och hon tyckte synd om mig hahah. Hon skulle aldrig orka bo här så länge, sa hon. Så jag antar att jag börjar vänja mig vid standarden, för jag klarar mig rätt bra nu! 

Nåväl, efter måltiden åkte vi iväg till bion med sällskap av en kille från residenset som hängde på. (Alla är väldigt spontana här, haha.) Och filmen var.. okej! Jag hade alldeles för höga förväntningar eftersom så många personer sagt att den är "Så.Himla.Bra!". Men jag kände mig lite för gammal för filmen O.o Den kändes riktad till F12-18 ungefär. Men kanske blir andra eller tredje filmen bättre. 

Efter detta sprang jag in i ett gäng EF-elever på Churchhill square, så i brist på annat följde jag med dem till shoppingcenret en stund. (Spontana elever igen, juppjupp. Börjar bli en!) Men ganska snabbt tog jag bussen hem och kollade på Game of Thrones med Natalia och Nutellamackor, hahah. 

Avslutade kvällen med filmkväll och snack med en ny tjej från Holland. Hon är 17 år och får därför inte vara ute efter klockan 12 på fredagar, haha. Och jag hade ingen lust att gå ut. Det var tal om det, men det var bara spanjorer som skulle gå ut. Och de är ju inte speciellt bra på engelska så då kände jag att en filmkväll med Minke, som hon heter, skulle vara mycket roligare. Vilket det var! Vi är rätt lika varandra och har samma dåliga humor, så det är perfekt. Hon delade dessutom med sig av sina Oreos-kakor, vilket jag aldrig ätit förut. Fasiken vad gott det var! Har aldrig förstått hypen över dem, men det gör jag nu! 

Ber om ursäkt för det rörigaste och sämst diktade inlägget någonsin. Började skriva det under natten när jag var trött, och fortsatte nu på morgonen, när jag är trött. Nästa ska bli bättre, promise!
 
Kommentera inlägget här: