jennielundgren.blogg.se

Seventeen!

Kategori: Allmänt

God kväller! Eller ja, det är ju natt när jag skriver det här men.. whatever!


Idag hade jag fått sovmorgon igen (schema ändring = två sovmorgnar i rad, woot) så det var ju generöst! Körde en seg morgon med en massiv frukost (massiv i och med att jag åt en jättestor skål med flingor). Och förvånande nog hade jag idag samma schema som min franska rumskompis Morgan! Vilket aldrig har hänt, någonsin. Så vi åkte buss ihop, det var lite ovanligt. :) 

Hade lite halvtråkiga lektioner. På grammarlektionen lärde jag mig ingen grammar, utan det var enbart vocabulary. Och grammatiken man Ska lära sig där är tydligen på hög nivå där med.. så det verkar inte finnas någon på skolan som kan lära mig vad grammatik är? Jag verkar behöva lära mig det av mig själv? Jo, för det kommer ju gå. Har jag inte lärt mig förut lär jag knappast lär mig nu.. 
 
Slutade skolan kvart i sex och drog direkt till bussen. Var sjukt hungrig och ville testa mina nya "pasta påsar", vad fan det nu är? Men insåg att man tydligen behövde Mjölk till skiten, vilket jag självklart inte hade. Så nu stod jag plötsligt där utan mat att äta.. Kokade pasta, stekte bacon, slängde i lite  ost och fick ha tzatziki som sås.. det var verkligen inte gott.. Efter maten fick jag skynda mig upp, byta om lite snabbt och hoppa på bussen igen. Jag skulle möta Sarah och Laureen vid Churchill Square för att sedan gå till en pub! :-)

Vi gick till Crowns och lyckligtvis är de inte lika nogranna här så Sarah kunde smita in trots att hon är 17, sweet. :) Och jag introducerade tjejerna för cider.. Helt chockartat för mig att de inte visste vad cider var, men de gillade det verkligen! :) Lyckligtvis var det tre för två ock, så woo! Men vi satt där en stund och snackade och hade det trevligt. Eteråt åkte jag tillbaka till residenset igen. Skönt att inte vara ute flera flera timmar, haft huvudvärk hela eftermiddagen. Så nu ska jag lägga mig och kolla på Glee/lyssna på musik tills jag somnar. :D
 
Godnatt!
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: