jennielundgren.blogg.se

27 - Bristol & Bath

Kategori: Allmänt

Alldeles för tidig morgon för denna tjejen! Men det var det väl värt, för jag skulle åka iväg med EF bussen till Bristol & Bath halv nio från piren. Och (nästan) prick i tid anlände vi för att inse att vi skulle åka runt i en mini buss. Vi var kanske bara tio folk såå, ja. Men det var väl mysigt.. vi hade WiFi i bussen och vi fick låna iPads under turen.. Och jag hade tagit åksjuketablett så det funkade bra! 

Tog oss kanske tre timmar, lite mer, att komma fram till Bristol. Det var lite spännande att åka dit, för jag valde mellan att åka antingen till Brighton eller Bristol för min studietid. Insåg att jag gjorde ett sjukt bra val. Visst, det hade sina fina platser men det var alldeles för stort och rätt fult/deprimerande.. Brighton vinner, utan tvekan.
 
En av de fina platserna vi besökte var den här bron, som jag inte minns namnet på (dålig turist, mhmm) men den var jättefin! Tänkte posta alla bilder nedanför så är väl bara scrolla. ;) Sedan åkte vi vi till stadens centrum och blev avsläppta. Det var ungefär en "gör vad ni vill för två timmar sedan möts vi här igen och åker till Bath". Vilket typ, sög. För vi visste inte typ, något om staden, vad man kan göra där eller vad man borde se. Förutom graffitin, men den var inte så himla kul. Vi gick mest runt och var uttråkade och EXTREMT förvirrade. Jag köpte en halv subway macka och så gick vi till en park någonstans, rätt ful var den. Men det blåste jättemycket, och det var väldigt irriterande så då gick vi till en restaurang som hette The LoveInn. Vi satt väl mestadels och väntade ut tiden tills vi skulle åka. Tog några bilder på vissa byggnaders graffitti i alla fall. Bara scrolla ner! ;)  

Har absolut ingen aning om hur lång färden till Bath var. Både jag och Minke satte oss i bussen, startade musik och somnade. Plötsligt var vi i Bath, hahah. Staden är riktigt fin/söt/vacker osv. Den är även med på UNESCO's världsarvslista. Den är väl bevarad med sina gamla byggnader, vilket gjorde den riktigt mysig! :) Dessutom har ju Jane Austen rätt mycket med Bath att göra (för hon bodde där under några år), och när jag gick där föreställde jag mig livet från den tiden haha.

Denna gång följde vi aktivitetskoordinatorn runt staden så vi inte var lika lost som i Bristol. Det fanns vissa affärer jag gärna hade gått in i, men det hade vi ju inte tid med eftersom vi var en liten grupp som gick runt tillsammans. Menmen! Kanske åker tillbaka någon gång, vem vet. 

Efter turen hade vi två timmar tills vi skulle åka tillbaka till Brighton, så vi gick runt lite och kikade. Och vi åt på pizza House. Jag ville inte äta mat för jag tänkte laga mat på residenset. (Tyvärr tappade en tjej bort sig, vi blev en timme sen hem för vi väntade på henne, och köket hann stänga innan jag kom hem.. sug!) Jag beställde bara ett vitlöksbröd med mozarella på som var gott, men knappt hade någon vitlökssmak. Och Minke beställde efterrätt så jag kunde inte hjälpa mig själv och göra detsamma. För jag beställer aldrig efterätter på restauranger så, varför inte lyxa till det lite? 

Kom hem till residenset vid elva på kvällen, så det var en lång dag borta. Men bilresan hem, som kanske tog tre timmar, kändes ganska snabb. Vi hade uv-ljus i taket och lite partymusik från någons mobil som kopplades in i stereon. Vi hade rätt kul kan man säga! Och självklart hann vi ju sova lite under tiden ;) haha. Åt nutellamackor när jag kom hem och sen la mig. Relativt bra dag helt enkelt! :) Även fast vi har lidit med regn, grått väder, lite sol och extremt mycket vind!

Dagen i bilder:

 Trött men glad och konstig, men redo för resan haha!
 
Bristol
 
Bath!
Sööt!
Gott! Men så jävla maffig, även om det inte syns på bilden. Kunde inte äta hela själv.
 
Uv-ljus! Haha. 

 
TRÖTT TJEJ FÖRSÖKER VARA GLAD! Hahah är mest skeptisk. Sliten. Började med mig och avslutar med mig. Själviisk.
 

KOMMENTARER:

  • E säger:
    2014-05-12 | 16:52:14

    Allt ser mycket mysigare ut i England !

    Svar: Och det stämmer ju så himla bra faktiskt. :)
    Jennie Lundgren

  • E säger:
    2014-05-12 | 16:52:15

    Allt ser mycket mysigare ut i England !

Kommentera inlägget här: